اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دولت هیچ لایحه‌ای را در خصوص رفع مشکلات بانکی و گمرکی ارائه نکرده است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت:‌ بخشی از مشکلات کشور، ناشی از بی‌تدبیری مسوولان و بخش دیگر ناشی از تحریم‌هاست و دولت کمتر لایحه راهگشایی را تقدیم مجلس کرده و هیچ لایحه‌ای در خصوص رفع مشکلات بانکی، گمرکی و مالیاتی ارائه نشده است.

دولت هیچ لایحه‌ای را در خصوص رفع مشکلات بانکی و گمرکی  ارائه نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر کریمی امشب در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی اظهار کرد: در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور که تمام صادرکنندگان راهگشای کالای ایرانی در بازارهای جهانی هستند می‌توان از این فعالان به عنوان سربازان جهاد اقتصادی یاد کرد.

وی افزود: مایه مباهات است که استان مرکزی با وجود ۳۵۰ واحد صادرکننده طی 9 ماه سال جاری ۷۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد و رکورد هدف‌گذاری سال گذشته که یک میلیارد دلار بود را بشکند که این مهم به‌واسطه تلاش فعالان اقتصادی صورت گرفته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت تصریح کرد: سال جاری جهش بزرگی در نرخ ارزش صادرات داشتیم که فرصت بزرگ و طلایی برای کشور است و این در حالی است که تراز تجاری کشور علی‌رغم تحریم‌ها مثبت و بازار هدف صادرات ۷۵ کشور است.

کریمی تأکید کرد: در حال حاضر اقدامات مناسبی در خصوص رفع موانع پیش روی صادرکنندگان در خصوص تسهیل ضوابط و مقررات، مبادلات پولی و ارزی و انعقاد پیمان پولی چندجانبه در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه مسائل اساسی و راهبردی کشور تنها با شعار حل نمی‌شود گفت: ارکان نظام روشن است و با تصمیمات غیر کارشناسی و غیرمنطقی نمی‌توان کاری از پیش برد و باید گفت با وجود مخالفت‌ها در مجلس لوایح FATF تصویب شد و در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس فرآیند تخصصی و حقوقی بحث می‌شود و نمی‌توان با شانتاژ مجمع را تحت فشار قرار داد تا آن را تصویب کرد چراکه قانون اساسی بر اساس مصلحت کشور بنا نهاده شده است.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در بهارستان اظهار داشت: بخشی از مشکلات کشور، ناشی از بی‌تدبیری مسؤولان و بخش دیگر ناشی از تحریم‌ها است و باید بیان کرد دولت کمتر لایحه راهگشایی را تقدیم مجلس کرده است و هیچ لایحه‌ای را در خصوص رفع مشکلات بانکی، گمرکی و مالیاتی را ارائه نکرده است.

کریمی خاطرنشان کرد: باید مسائل کشور را به‌صورت کارشناسی و علمی در بوته نقد و بررسی بگذاریم و منافع ملی کشور مدنظر باشد و از هر تحرکی که امنیت ملی کشور را تهدید کند باید اجتناب کرد.

فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع بیش از پیش حمایت شوند

استاندار مرکزی نیز گفت: در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور باید میزان تولید و صادرات کشور را افزایش داد و با خود تحریمی فشار مضاعف را بر صادرکنندگان تحمیل کرد.

سید علی آقازاده با اشاره به اینکه باید فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع را بیش از پیش مورد حمایت ویژه قرار داد، اظهار کرد: حضور سفرا و فعالان تجاری و اقتصادی دیگر کشورها نشان از پویایی و رونق تولید دارد و باید از این فرصت در راستای توسعه صادرات استان بیشترین بهره‌گیری را کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجودی که در حال حاضر شرایط سختی بر کشور حاکم است اما دولت با نگاه حمایتی به بخش تولید در تلاش است زمینه‌های عبور از چالش‌های ناشی از تحریم را برای فعالان این بخش مهیا سازد و یقین داریم برنده این کارزار ما هستیم و در نهایت روسیاهی برای آنانی خواهد ماند که ایران و ایرانی را به خیال خود در دام تحریم گرفتار کردند.

ارزآوری رسالت اصلی فعالان اقتصادی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: مبانی و تأمین زیرساخت‌های صادرات، نیازمند نگاه جدید و برنامه‌ریزی‌های کارکشته است و با توجه به اینکه ارزآوری رسالت اصلی فعالان اقتصادی است می‌طلبد زمینه این فرآیند توسط بخش دولتی فراهم شود.

منوچهر توسطی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند اما ریشه بسیاری از مشکلات در سطح ملی است و نیاز به اصلاح قوانین و بخشنامه‌های سراسری دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور ایران یک درصد مجموع جمعیت جهان است، بیان داشت: میزان صادرات کشور متناسب با میزان جمعیت نیست و باید در این راستا تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

توسطی خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف جهان برای افزایش صادرات ارزش پول ملی خود را پایین می‌آورند و از این فرصت بیشترین بهره‌گیری را می‌کنند و این در حالی است که ارزش پول ملی کشور طی ۲ سال گذشته به یک‌سوم کاهش یافت و صادرات کشور به ۲۰ درصد رشد هم نرسید که نیاز است در این خصوص راهکارهای ویژه‌ای ارائه داد.

حجم تجاری استان در سال گذشته یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون دلار بود  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: فرآیند ثبت‌نام از صادرکنندگان برتر استان از ۱۶ شهریورماه امسال آغاز شد و حدود ۵۰ صادرکننده در این سامانه نام‌نویسی کردند.

محمدرضا حاجی پور افزود: درآمد ارزی حاصل از صادرات، حفظ و توسعه بازارهای هدف و فعالیت‌های بازاریابی، مهارت فنی و تخصصی شرکت در بخش صادرات، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و صادرات به بازارهای جدید، معرفی الگوهای صادراتی موفق، تشریح، تبیین و حل مشکلات صادرکنندگان و تبیین سیاست‌های صادراتی مهم‌ترین اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت از انتخاب و تجلیل صادرکنندگان برتر است.

وی مالیات بر ارزش‌افزوده را یکی از مهم‌ترین مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و گفت: مقرر شده به‌تناسب بازگشت ارز صادرکنندگان مالیات بر ارزش بلوکه شده در سازمان امور مالیاتی بازگردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته حجم تجاری استان یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون دلار بود و این در حالی است که یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلار از این استان به ۸۴ کشور جهان صادر و میزان واردات استان ۴۰۹ میلیون دلار نیز از ۵۹ کشور بوده است.

حاجی‌پور بیان کرد: تا پایان آذرماه سال جاری نیز ۷۶۰ میلیون دلار انواع کالا به وزن یک‌میلیون و ۳۹۸ هزار تن از این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ۲ درصد و به لحاظ وزن ۲۴ درصد رشد داشته است. 

وی میزان واردات استان مرکزی در سال جاری را ۳۴۸ میلیون دلار به وزن ۱۳۳ میلیون تن عنوان کرد و گفت: میزان واردات به لحاظ ارزش ۲۶ درصد و به لحاظ وزن هشت درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول