اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظریه‌پرداز ارشد آمریکایی: مواضع ترامپ درباره عراق احمقانه است

«استفان والت» تحلیلگر و نظریه‌پرداز ارشد آمریکایی در واکنش به اعتراضات ضد آمریکایی در عراق گفت: «ترامپ مانند یک شطرنج‌باز است که فکر می کند رقیبش هرگز فرصت حرکت دادن یک مهره را پیدا نمی‌کند».

نظریه‌پرداز ارشد آمریکایی: مواضع ترامپ درباره عراق احمقانه است

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعتراضات ضد آمریکایی مردم عراق در بغداد و تجمع چندین هزار نفری آنها در مقابل سفارت واشنگتن، اسناد روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد و نظریه‌پرداز ارشد آمریکایی شدیدا به مواضع رئیس‌جمهور کشورش در قبال عراق تاخته و مواضع او را «احمقانه» توصیف کرده است.

«استفان والت» تحلیلگر و نظریه پرداز آمریکایی در پیامی توئیتری ضمن استفاده از هشتگ عراق نوشت: «ترامپ مانند یک شطرنج‌باز است که فکر می کند رقیبش هرگز فرصت حرکت دادن یک مهره را پیدا نمی‌کند برای همین او از واکنش به حرکات احمقانه خودش دائما غافلگیر می‌شود».


استفان والت

اظهارنظر این استاد دانشکده روابط بین‌المل دانشگاه هاروارد درباره مواضع ترامپ در شرایطی صورت گرفته که روز سه شنبه (دیروز) مردم عراق در اعتراض به حملات مرگبار یکشنبه آمریکا به مواضع «الحشد الشعبی» تظاهرات ضد آمریکایی برپا کردند و اخراج آمریکایی‌ها از کشورشان را فریاد زدند.

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند در حمله هوایی روز یکشنبه آمریکایی‌ها، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

تجمع گسترده ضد آمریکایی مردم عراق در مقابل سفارت آمریکا که از صبح سه‌شنبه آغاز شده بود، با آتش زدن چند دروازه سفارت و دخالت نیروهای امنیتی سفارتخانه همراه شد و در نتیجه آن ده‌ها نفر از مردم عراق زخمی شدند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول