اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

استمداد از رئیس قوه قضائیه برای تجدیدنظر در حکم «آرمان»

وکیل آرمان عبدالعالی اعلام کرد: برای تجدیدنظر در حکم قصاص موکلم از رئیس قوه قضائیه، برخی علما و نهادهای حقوق بشر داخلی استمداد کردیم.

استمداد از رئیس قوه قضائیه برای تجدیدنظر در حکم «آرمان»

محمدحسین شاملو وکیل آرمان عبدالعالی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس گفت: اجرای حکم اعدام موکلش به مدت یک ماه به تعویق افتاد.

وی در مورد علت این اتفاق گفت: اولیای دم موافقت کردند که فرصتی برای مذاکرات بیشتر داده شود.

این وکیل دادگستری گفت: امیدواریم در این فرصت پیش آمده، رضایت اولیای دم را برای گذشت از قصاص کسب کنیم.

وی افزود: این درحالی است که دو هفته پیش، دو تا سه قاضی صادرکننده رأی، نسبت به صحت رأی خود تردید داشتند و از طرفی هم جسدی تاکنون کشف نشده تا علت فوت مشخص شود، همچنین نقل قول های متفاوتی نیز از آرمان وجود دارد؛ نقل قولی که در ابتدا در آگاهی ثبت شده با نقل قول های بعدی تفاوت دارد بنابراین اگر قتل هم رخ داده باید نوع عمدی و غیر عمدی آن بررسی شود.

شاملو گفت: ما تمام این حدس و گمان ها را به دیوان عالی، شعبه ۳۶ برای رفع اعاده دادرسی دادیم اما آن را رد کردند،درحالی که باید این موضوع در محکمه بررسی می‌شد؛در نهایت قرار بود بامداد امروز حکم قصاص آرمان اجرا شود که خوشبختانه با تصمیم اولیای دم فعلاً اجرای آن متوقف شده است.

 

«آرمان عبدالعالی»، پسری است که ۶ سال پیش به اتهام قتل دختری ۱۸ ساله به زندان افتاد و به قصاص محکوم شد.

جسد غزاله دختری که آرمان به اتهام قتل او به زندان افتاده است هنوز پیدا نشده و با این حال آرمان قرار بود امروز قبل از طلوع آفتاب، به جرم قتل این دختر نوجوان اعدام شود اما در حالی که فقط چند ساعت به اجرای حکم قصاص باقی مانده بود، خانواده غزاله با مهلت یک ماهه به آرمان موافقت کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول