اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه به دنبال حل اختلاف‌نظر با روسیه درباره اعزام نظامی به لیبی

وزیر دفاع ترکیه با تکذیب اختلاف نظر با روسیه در موضوع لیبی گفت هر گونه اختلاف با مسکو بر سر اعزام نظامی به لیبی را از طریق گفت‌وگو حل می‌کنند.

ترکیه به دنبال حل اختلاف‌نظر با روسیه درباره اعزام نظامی به لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه برخی گزارش‌ها مبنی بر بروز اختلافات دیپلماتیک بین آنکارا و مسکو بر سر اعزام نیروی نظامی به لیبی را تکذیب کرد.

آکار روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه «اِن. تی. وی» در واکنش به سوالی درباره اختلاف با مسکو بر سر این موضوع، گفت: «خیر، ترکیه و روسیه کانال‌های بسیار خوبی برای گفت‌وگو [درباره لیبی] دارند، مخصوصا بین رئیس‌جمهور "رجب طیب اردوغان" و رئیس‌جمهور "ولادیمیر پوتین"».

به نوشته روزنامه «حریّت»، وی ضمن اشاره به تماس‌های بین ارتش‌های دو کشور، توضیح داد آنکارا تمایل دارد هر گونه اختلافی با روسیه بر سر اعزام نظامی به لیبی را از طریق گفت‌وگو حل کند.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه روز ۲۷ نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان مواجه شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر این دولت از خبر داد.

وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه آماده‌سازی نیروهای مسلح این کشور جهت استقرار نیرو در لیبی در حال انجام شدن است، تصریح کرد: «ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم در حالی که شهروندان لیبی زیر حملات نیروهای حفتر هستند». 

آکار ارائه هرگونه جزئیات درباره استقرار نظامیان ترکیه در لیبی را به بعد از مذاکرات با مقامات لیبی موکول کرده و افزود: «ما باید اقدامات امنیتی را که باید در لیبی انجام شود، به صورت کلی در نظر بگیریم. ما برآوردهای خود را بر اساس مشارکت نیروهای دریایی، زمینی و هوایی خود انجام می‌دهیم».

وی ضمن اشاره به توافق امنیتی-دفاعی که بین ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی منعقد شده، تاکید کرد همکاری‌های نظامی بین آنکارا و طرابلس بعد از استقرار نیروی نظامی در این کشور، به مرحله جدیدی وارد می‌شود.

اردوغان تا کنون چند بار بر آمادگی کشورش برای اعزام نظامی به لیبی تاکید کرده و گفته هر زمان دولت طرابلس بخواهد، آنکارا به آنها کمک نظامی می‌کند. هفته قبل نیز دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» رسما از دولت ترکیه خواست از این کشور پشتیبانی نظامی کند.

این اظهارات وزیر دفاع ترکیه درباره نبود اختلاف‌نظر با روسیه بر سر لیبی در حالی است که چندی پیش خبرگزاری «اینترفکس» به نقل از منبعی در وزارت خارجه روسیه نوشته بود که مسکو نگران استقرار نظامی ترکیه در لیبی است و هرگونه دخالت خارجی را باعث وخیم‌تر شدن اوضاع می‌داند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول