اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سپاه وارد تعادل بخشی آب زیرزمینی در هرمزگان شد

در تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان و شرکت آب منطقه‌ای این استان، طرح‌های ویژه احیا و تعادل بخشی به منابع آب زیرزمینی به اجرا در می‌آید.

سپاه وارد تعادل بخشی آب زیرزمینی در هرمزگان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، صبح امروز در مراسمی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان و شرکت آب منطقه این استان به منظور اجرای طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی به منابع آب زیرزمینی منعقد شد.

در این مراسم، سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌ها و توان بالای بسیج در عرصه‌های سازندگی در کشور، اظهار داشت: امروز ظرفیت و توان دفاعی و نظامی ایران که بارزترین وجه اقتدار در کشور بشمار می‌رود با هیچ مقطعی در گذشته قابل قیاس نیست و تلاش برای ساختن کشور و کمک به رفع محرومیت‌ها نیز در اولویت برنامه‌های سپاه قرار دارد.

وی یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌های خصمانه دشمنان بر علیه کشورمان را استفاده از ظرفیت‌های داخلی در عرصه‌های مختلف برشمرد و گفت: اگر باور به توانمندی‌های داخلی را تقویت کنیم، قطعا پیروز جنگ اقتصادی نیز خواهیم بود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تأکید کرد: بزرگ‌ترین گام برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، خدمت صادقانه به مردم است و ما در قالب مجموعه اقدامات جهادی در هرمزگان، ظرفیت‌های خودمان را به منظور کمک به رفع محرومیت‌ها به میدان آورده‌ایم تا بتوانیم گوشه‌ای از دین بزرگی که شهدا بر دوش‌مان دارند را ادا کنیم.

هوشنگ ملایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان نیز در این مراسم با تجلیل از همت بلند سپاه امام سجاد (ع) در کمک به رفع مشکلات و محرومیت‌های مناطق روستایی، گفت: کارکنان شرکت آب منطقه‌ای به مانند خدمات بزرگی که در دوران دفاع مقدس از خود به جا نهادند و شهدای گلگون کفنی که به راه میهن و عزت و اسلام تقدیم داشتند، همچنان در خدمت به مردم در تلاش‌اند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مسأله آب در دنیای امروز و مشارکت دسته‌جمعی برای رهاندن کشورمان از معضلات خشکسالی، خاطرنشان کرد: راههای مختلفی در این زمینه در دنیا تاکنون عملی و اجرایی شده است که یکی از آنها اصلاح شیوه‌های کشت و دیگری کمک به تعادل‌بخشی منابع آبی است که اگر بتوانیم ما نیز در کشورمان این روش‌ها را اجرا و مدیریت کنیم، عبور از خشکسالی و خسارات آن آسان‌تر خواهد بود.

ملایی اضافه کرد: باید جلوی بد مصرفی را با تغییر الگوهای کشت و شیوه‌ها و نوع کشت بگیریم و در این راه به حمایت و کمک و همراهی کشاورزان نیاز داریم تا منابع آبی محدود خود را به خوبی مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از ظرفیت سواحل مکران نیز به عنوان یکی از مواهب خدادادی برای کشورمان نام برد و گفت: این منطقه دارای ویژگی‌های کم‌نظیری برای توسعه کشور است که می‌توانیم با استفاده از آن، کشورمان را در بسیاری از محصولات به صادرکننده تبدیل کنیم.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول