اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شرکت ۱۶۱۲۰ کودک سمنانی در طرح غربالگری بینایی

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به آغاز طرح غربالگری بینایی در این استان گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۲۰ کودک سمنانی در طرح غربالگری بینایی ساماندهی شدند.

شرکت ۱۶۱۲۰ کودک سمنانی در طرح غربالگری بینایی

به گزارشخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، انسیه ایمانی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان در استان از آبان ماه آغازشده است، اظهار کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۲۰ کودک سمنانی در طرح غربالگری بینایی ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه این طرح ویژه کودکان سه تا 6 سال اجرایی می‌شود، افزود: درمجموع، ۳۴ هزار کودک در این رده سنی در استان سمنان سکونت دارند که باید در طرح غربال‌گری بینایی شرکت کنند.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه در مرحله نخست طرح غربالگری ۱۹۷ نفر به مرحله دوم بینایی‌سنج معرفی شدند، تصریح کرد: در مرحله سوم، بعد از غربالگری در بینایی‌سنجی، این کودکان در صورت نیاز به پزشک معرفی می‌شوند.

ایمانی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان و همچنین مهم‌ترین رویکرد این سازمان در اجرای طرح غربالگری است، یادآور شد: در مرحله اول از شهرستان‌های دامغان ۱۸۰ نفر، از سمنان هفت نفر، از میامی هفت نفر، از سرخه دو نفر و از گرمسار یک نفر به بینایی‌سنج معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود با مشارکت خانواده‌ها و اطلاع‌رسانی مناسب، غربالگری بینایی در استان ۲۱ هزار کودک را شامل شود، تأکید کرد: این طرح امسال در تمام مهدهای کودک و در ۱۶۰ پایگاه ثابت غربالگری بینایی در استان انجام شد.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان خاطرنشان کرد: اجرای طرح غربالگری بینایی در پایگاه‌های ثابت تا پایان سال ادامه دارد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول