اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

روندطولانی تبدیل شهرکرد به شهر جهانی نمد

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: اقدامات لازم برای تبدیل شهرکرد به شهر جهانی نمد پروسه‌ای طولانی دارد و باید زیرساخت‌های مدنظر سازمان یونسکو در این خصوص در استان فراهم شود.

روندطولانی تبدیل شهرکرد به شهر جهانی نمد

مهرداد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: اقدامات لازم برای تبدیل شهرکرد به شهر جهانی نمد پروسه‌ای طولانی دارد و باید زیرساخت‌های مدنظر سازمان یونسکو در این خصوص در استان فراهم شود.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بعد از فراهم شدن زیرساخت‌ها در حوزه نمد ارزیابان سازمان جهانی یونسکو شرایط استان را می‌سنجند، افزود: اگر براساس تشخیص آن‌ها استان شرایط و ظرفیت‌های لازم در این خصوص را داشته باشد به‌عنوان گزینه جهانی انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از فاکتورهای مدنظر بازرسان یونسکو در انتخاب یک شهر با عنوان یک صنایع دستی مشخص صادرات آن محصول است که متاسفانه در حال حاضر به‌واسطه تحریم‌ها کشور در این خصوص دچار مشکل است.

رئیسی با بیان اینکه ایجاد المان‌های شهری فاکتور دیگر است، عنوان کرد: وجود رشته دانشگاهی در زمینه صنایع دستی مثلا رشته دانشگاهی نمد، ایجاد کارگاه‌های فعال، بازارچه‌های فعال و... از دیگر موارد مهم به‌شمار می‌روند تا بتوان یک شهر را به‌عنوان شهر جهانی معرفی کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دیگر مثل دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و... نیز باید در راستای تبدیل شهرکرد به شهر ملی نمد ورود کنند، خاطرنشان کرد: به دانشگاه شهرکرد پیشنهاد شده تا رشته نمد را در سرفصل تدریس دانشگاه هنر وارد کند.

وی تاکید کرد: تبدیل شهرکرد به شهر جهانی نمد پروژه‌ای است که در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری قرار دارد و به مرور به‌دنبال ارتقای ظرفیت‌های شهرکرد هستیم تا روزی به این عنوان معرفی شود.

 

انتهای پیام/68020/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول