اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آغاز ساخت مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص روند ساخت مسکن محرومان در استان، گفت: به‌همین منظور تفاهم‌نامه سه‌جانبه منعقد شده است و ساخت این خانه‌ها باید تا هفته دولت به پایان برسد.

آغاز ساخت مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سهراب رئیسی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در خصوص روند ساخت 2 هزار و 440 واحد مسکونی ویژه محرومان و اقشار کم‌درآمد در استان، گفت: تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری و سازمان برنامه استان برای این منظور منعقد شد.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای ساخت مسکن‌ محرومان تاکنون 160 میلیارد تومان اعتبار، 100 میلیارد تومان تسهیلات و 60 میلیارد تومان بلاعوض در نظر گرفته شده است، که به هر فرد واجد شرایط حدود 25 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و 40 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای ساخت یک واحد 60 متری تحت نظارت بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به تسهیل ضمانت‌نامه بانکی برای دریافت تسهیلات مسکن محرومان، خاطرنشان کرد: ضمانت‌نامه‌های زنجیره‌ای یکی از اقدامات در این راستا است، ساخت این خانه‌ها باید تا هفته دولت به پایان برسد در غیر اینصورت امکان بازگشت تسهیلات وجود دارد.

رئیسی افزود: به‌منظور حمایت بیش‌تر از این طرح نظارت و نقشه ساختمان توسط کارشناسان بنیادمسکن به‌صورت رایگان انجام می‌شود، همچنین انشعابات برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز رایگان است.

پرداخت تسهیلات به‌منظور تعمیر و بازسازی منازل سیل‌زده

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات به‌منظور تعمیر و بازسازی منازل سیل‌زده، توضیح داد: طبق ارزیابی‌ها 3 هزار و 61 واحد مشمول دریافت خسارت هستند؛ به‌همین منظور حدود 40 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات و 17 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به استان ابلاغ شده است.

وی اضافه داد: متقاضیان تا پایان فروردین‌ماه فرصت دارند که برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای خسارت‌دیده در سیل اقدام کنند.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول