احسان منصورکیایی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: با توجه به طرح ساماندهی حملونقل وانتبارها و از آنجایی که مقررشده تخصیص سهمیه سوخت به وانتبارها بر اساس پیمایش ثبتشده در اسناد حمل صورت پذیرد، رانندگان و مالکان وانتبار برای فعالیت در جادههای برونشهری باید اسناد حمل وانتبار (کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانتبار، بارنامه و...) به همراه داشته باشند و در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی انجام میشود.
وی با اشاره به اینکه مدارک موردنیاز برای دریافت سهمیه عملکردی سوخت وانتبارها شامل مدارک و اسناد حمل (کارت هوشمند راننده و ناوگان) و اخذ بارنامه برای حمل محمولات است، افزود: متقاضیان میتوانند برای ثبتنام در این طرح به اداره کل راهداری و حملونقل جادهای، نمایندگی شهرستانها و مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت مراجعه کنند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان سمنان افزود: اهم شرایط و مدارک موردنیاز برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان، دارا بودن حداقل سن 23 سال، داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی و یا نهضت سوادآموزی، دارا بودن برگ سلامت جسمی و روحی، ارائه گواهی عدم اعتیاد، ارائه گواهی عدم سوءپیشینه، ارائه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت (یا معافیت دائم)، دو قطعه عکس 4×3 و ارائه کارت وسیله نقلیه، ارائه گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمهنامه شخص ثالث معتبر و حداکثر سن ناوگان تا 20 سال است.
منصورکیایی گفت: هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان هر کدام مبلغ 20 هزار تومان تعیینشده و متقاضیان برای اطلاع از مراکز ورود اطلاعات کارت هوشمند میتوانند به نشانی www.rmto.ir مراجعه کنند.
وی به رانندگان و مالکان وانتبارهای بینشهری توصیه کرد هرچه سریعتر به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند مراجعه و نسبت به ثبتنام اقدام کنند تا در ماههای آتی از بابت فعالیت حملونقلی و اختصاص سوخت ناوگان خود دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام/2249/م/