اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وانت‌بارهای بین‌شهری بر اساس پیمایش سهمیه سوخت می‌گیرند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از تخصیص سهمیه سوخت وانت‌بارهای بین‌شهری بر اساس پیمایش از اول بهمن‌ماه خبر داد.

وانت‌بارهای بین‌شهری بر اساس پیمایش سهمیه سوخت می‌گیرند

 احسان منصورکیایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: با توجه به طرح ساماندهی حمل‌ونقل وانت‌بارها و از آنجایی که مقررشده تخصیص سهمیه سوخت به وانت‌بارها بر اساس پیمایش ثبت‌شده در اسناد حمل صورت پذیرد، رانندگان و مالکان وانت‌بار برای فعالیت در جاده‌های برون‌شهری باید اسناد حمل وانت‌بار (کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت‌بار، بارنامه و...) به همراه داشته باشند و در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدارک موردنیاز برای دریافت سهمیه عملکردی سوخت وانت‌بارها شامل مدارک و اسناد حمل (کارت هوشمند راننده و ناوگان) و اخذ بارنامه برای حمل محمولات است، افزود: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نمایندگی شهرستان‌ها و مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت مراجعه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان افزود: اهم شرایط و مدارک موردنیاز برای اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان، دارا بودن حداقل سن 23 سال، داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی و یا نهضت سوادآموزی، دارا بودن برگ سلامت جسمی و روحی، ارائه گواهی عدم اعتیاد، ارائه گواهی عدم سوءپیشینه، ارائه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت (یا معافیت دائم)، دو قطعه عکس 4×3 و ارائه کارت وسیله نقلیه، ارائه گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر و حداکثر سن ناوگان تا 20 سال است.

منصورکیایی گفت: هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان هر کدام مبلغ 20 هزار تومان تعیین‌شده و متقاضیان برای اطلاع از مراکز ورود اطلاعات کارت هوشمند می‌توانند به نشانی www.rmto.ir مراجعه کنند.

وی به رانندگان و مالکان وانت‌بارهای بین‌شهری توصیه کرد هرچه سریع‌تر به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند تا در ماه‌های آتی از بابت فعالیت حمل‌ونقلی و اختصاص سوخت ناوگان خود دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول