اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام تسلیت شخصیت‌ها، چهره‌ها و نخبگان هرمزگانی در پی شهادت سردار سلیمانی

در پی حمله تروریستی نیروهای آمریکایی به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی در عراق و شهادت این فرمانده رشید مقاومت، مقامات، شخصیت‌ها و چهره‌های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی هرمزگان با پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه بزرگ را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت شخصیت‌ها، چهره‌ها و نخبگان هرمزگانی در پی شهادت سردار سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در پی حمله تروریستی نیروهای آمریکایی به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی و جمع دیگری از فرماندهان مقاومت در عراق و شهادت این فرمانده رشید و دلاور جهان اسلام، مقامات، شخصیت‌ها و چهره‌های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی هرمزگان با پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه بزرگ را تسلیت گفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان:  آمریکای جنایت‌کار، فاجعه بزرگی را رقم زد و به شهادت رساندن سردار دلاور ملت ایران برای او سخت تمام خواهد شد. سردار سلیمانی عزیز دل همه ملت ایران بود و خون پاک او سرآغاز اتفاقات عظیمی خواهد بود که در تاریخ ماندگار خواهد شد. شهید سلیمانی زمینه‌ساز پیروزی‌های مستمر جبهه مقاومت بر علیه جریان‌های تکفیری بود که آمریکا ساخته و پرورانده بود و همین مسأله باعث شد تا انتقام شکست‌های مفتضحانه‌شان را از این سردار غیور بگیرند.

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان: شهادت حاج قاسم منشا خیر و برکت بسیار بزرگی برای وحدت و همدلی جهان اسلام و نابودی آمریکای جهانخوار و رژیم پلید صهیونیستی خواهد بود. منتظر فرمان رهبری برای انجام هر مأموریتی هستیم و صدها جوان دلاور و صدها بسیجی غیور از همین اولین ساعات پخش این خبر در تماس با بنده کمترین، آمادگی خود را برای مجاهدت در راه انتقام خون حاج قاسم اعلام داشته‌اند.

محمد آشوری عضو هیأت رئیسه مجلس: این رزمنده قدیمی، صمیمی و پرتلاش، جوانی پاک و متعبد خود ر در جبهه‌های شرف و کرامت در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره نورانی خود را در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد و در همین جبهه پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و جهاد فی سبیل الله نائل آمد. فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس: بار دیگر تجاوز دولت جنایتکار آمریکا با نشان دادن چهره واقعی خود فاجعه‌ای دیگر آفرید و این بار مردم غیور ایران اسلامی را در سوگ مالک اشتر زمان داغدار نمود. قطعا شهادت این سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی چهره ننگین آمریکا را به عنوان دشمن اصلی ملت‌ها افشا خواهد نمود.

حسین هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس: بار دیگر دستان خبیث آمریکای جهانخوار به خون فرزند رشید دیگری از این سرزمین مقاومت و حماسه آلوده شد و جنایتی عظیم رخ داد که همه آزادیخواهان عالم را عزادار نمود.روح بلند و ملکوتی حاج قاسم سلیمانی به نزد پروردگارش در ملکوت اعلی شتافت اما فرزندان خمینی شریف انتقام سختی از مزدوران آمریکایی خواهند گرفت که در تاریخ ماندگار شود. خداوند متعال بر عمر و عزت رهبر فرزانه و گرانقدرمان بیافزاید که خواری و خفت دشمنان را در سایه تدابیر همیشگی او به نظاره بنشینیم.

فریدون همتی استاندار هرمزگان:  آمریکای جنایتکار با این اقدام تروریستی، بار دیگر چهره منحوس و استکباری خود را نشان داد و قطعا این اقدام آنان بی پاسخ نخواهد ماند. سردار قاسم سلیمانی عمر با برکت خویش را برای مجاهدت در راه اسلام گذراند و در نهایت به آرزوی همیشگی خود یعنی شهادت در راه خدا رسید. این بزرگمرد چه در دوران دفاع مقدس با فرماندهی رزمندگان اسلام و چه پس از آن با هدایت نیروهای مدافع حرم، شجاعانه، دلاورانه و فداکارانه در راه دفاع از اسلام و حفاظت از امنیت ایران اسلامی کوشید.

حسن مریدی‌زاده فرمانده دوران دفاع مقدس: قطعا انتقام خون این عزیز دلمان را از متجاوزین به اسلام و مسلمین خواهیم گرفت. دشمنان فکر کردند با شهادت حاج قاسم سلیمانی آرام خواهند گرفت اما غافل از این هستند که با این عمل غیر انسانی خود ۸۰ میلیون حاج قاسم سلیمانی هستند که انتقام خون ایشان را از متجاوزین بگیرند. بنده به عنوان کوچکترین سرباز امام عزیزتر از جانم امام خامنه‌ای بزرگ آماده‌ام از هرگونه خدمتی در این راه کوتاهی نکنم و گوش بفرمان ولی امرمان هستم.

حجت‌الاسلام والمسلیمن عبدالنبی صداقت مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه: سردار سلیمانی نه یک شخص بلکه یک جریان پرشور انقلابی است که برغم میل و تلاش دشمن، سرتاسر منطقه را فراگرفته و شکست و ناکامی مستکبران و ظالمان و غاصبان را رقم زده است. حذف فیزیکی این سردار رشید، نخواهد توانست این تفکر و جریان را متوقف سازد.

شیخ محمدعلی امینی عالم اهل سنت جنوب: آمریکای جنایت کار بار دیگرجنایت آفرید و سرداسلیمانی و تعدادی ازهمراهان مظلومش را به شهادت رسانید. ضمن عرض تسلیت به رهبر فرزانه انقلاب، ملت بزرگ ایران وخانواده محترم آن فرمانده رشید، آرزوی علودرجاتش را از خداوند سبحان مسئلت دارم. رجای واثق داریم این جنایت بدون پاسخ نمی ماند وسربازان رشید و جان برکف اسلام انتقام خون این شهید والامقام و همرزمانش را از جنایتگاران باسابقه وخدانشناس خواهند گرفت.

علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان: قامت سرافرازی از منادیان توحید و ایثار در راه صیانت از حریم ایمان و ولایت بر خاک افتاد و همزمان روح بلندش به ملکوت اعلی پرکشید. شهادت مظلومانه "سرباز ولایت و "سردار سرافراز اسلام، انقلاب و ایران؛ حاج قاسم سلیمانی که پس از عمری مجاهدت و ایثار در حراست از حریم اهل بیت «علیهم السلام» و نبرد با گروهک های تکفیری _ صهیونیستی و حامیان آنها در هجوم ناجوانمردانه رژیم سفاک و تروریست ایالات متحده آمریکا به لقاء حق نائل شد؛ فقدانی بزرگ و اندوهی عمیق آفرید. بدون تردید خون پاک این شهید والامقام فصل جدیدی در مبارزه امت اسلامی با استکبار جهانی و جریانهای تروریستی و تکفیری گشوده و روح تازه ای در کالبد مجاهدان فی سبیل اللّه خواهد دمید.

سرهنگ علی‌نژاد فرمانده بسیج نیروی دریایی سپاه: حاج قاسم نماد غیرت و عزت، او مغز متفکر استراتژیک نظامی بود، عزت ایشان در دنیا بی نظیر است.
فرمانده بسیج نیروی دریایی سپاه با اشاره به شهامت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: کسی را به شهامت و شجاعت حاج قاسم نمی توان پیدا کرد بارها وی را تهدید به شهادت کردند ولی دست از تلاشش برنداشت و هیچگاه عقب نشینی نکرد، همه نقشه های دشمنان را ظرف یک هفته نابود می کرد.

تراب ذاکری فرزند شهید غلامشاه ذاکری: مقام الهی سردار دل‌ها سپهبد شهید قاسم سلیمانی کامل شد.خباثت ابلیس زمان، نتیجه اش چیزی جز جوشش خون جوانان ایران و فداکاران جبهه مقاومت نخواهد بود. عرض تسلیت محضر رهبر فرزانه انقلاب و خانواده ۸۵ میلیونی قاسم سلیمانی که مکررأ طالب شهادت بود و چه زیبا که شهادتش بدست جنایت کارترینِ نوعِ بشر حادث شد اما آمریکا و علی الخصوص رئیس جمهور جاهلش بدانند بعد از حاج قاسم، نگاه دلاورانه سردار سلیمانی از دریچه چشمان یکایکِ مجاهدانِ جبهه مقاومت بر آنها سنگینی خواهد کرد. جنایتکاران یقین بدانند به شهادت رساندن سردار قلوب ایرانی فرجامی جز مستولی شدن خوف بر هیئت حاکمه آمریکائیها نخواهد داشت.  بدانید که برای عزت و اقتدارمان آماده شهادتیم.

سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس: خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی موجی از اندوه و نگرانی را در میان ملت شریف ایران ایجاد کرد. این سردار رشید اسلام نقش مهمی در عزت و سربلندی ایران اسلامی داشت و شهادت وی به مشت محکمی علیه استکبار و جنایت‌کاران جهانی تبدیل خواهد شد. این جنایت از سوی ملت شریف ایران بدون پاسخ نخواهد ماند.

شیخ محمدصدیق فهیمی امام جمعه اهل سنت سورو بندرعباس: شهادت سرباز فداکار اسلام و قرآن، سردار شهید سپهبد سلیمانی و همراهان وی، اندوه فراوان همه مردم هرمزگان و اهل سنت جنوب کشورمان را بدنبال داشت. بدون شک خون پاک این شهید سبب نابودی و اضمحلال دشمنان اسلامی خواهد شد، همانطوری که وی در دوران حیاتش نیز دشمنان اسلام را با قدرت زمین‌گیر ساخته بود.

موسی مولاپرست همرزم حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس: با اقدام آمریکا در ترور حاج قاسم سلیمانی، حجت بر ما تمام شده و اگر در گذشته ملاحظاتی داشتیم و با احتیاط پیش می‌رفتیم، اکنون آخرین گزینه ما باید ادامه این تعهدات باشد؛ دیگر دشمن چه می‌خواهد بکند؟ می‌خواهد ملت ایران را از بین ببرد؟ این ملتی که در این روزها به خیابان آمده‌اند دیگر کوتاه نمی‌آیند.

عباس امینی زاده شهردار بندرعباس: امتداد خون شهدا استمرار مسیر انقلابی و مجاهدت آنهاست. بی تردید سربازان جبهه مقاومت با شهادت حاج قاسم سلیمانی فصل جدیدی از مبارزه را آغاز خواهند کرد و درخت مقاومت را در منطقه و جهان تنومندتر و قدرتمندتر به بار خواهند نشاند.  نام سردار سپهبد سلیمانی مترادف با مبارزه با تروریست و حمایت از انسانهای بی پناه و بی گناه در کتاب تاریخ حک شده است  عزم ملت ایران و ملتهای ازاد منطقه برای مبارزه با دولت سفاک أمریکا با این اقدام تروریستی بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام درویشی مسؤول مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قشم: شهادت حاج قاسم منشا خیر و برکت بسیار بزرگی برای وحدت و همدلی جهان اسلام و نابودی آمریکای جهانخوار و رژیم پلید صهیونیستی خواهد بود و ما نیز منتظر فرمان رهبری هستیم و آمادگی خود را برای مجاهدت در راه انتقام خون حاج قاسم اعلام می‌داریم.آمریکای جنایت‌کار، فاجعه بزرگی را رقم زد و به شهادت رساندن سردار دلاور ملت ایران برای او سخت تمام خواهد شد چراکه سردار سلیمانی عزیز دل همه ملت ایران بود و خون پاک او سرآغاز اتفاقات عظیمی خواهد بود که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

پرویز سالاری دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هرمزگان: بار دیگر دست پلید دولت جنایت‌کار و تروریست شیطان بزرگ آمریکا بیرون آمد و مجاهد راه خدا و یاور مظلومان جهان سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و تنی چند از مجاهدان حشد الشعبی را به شهادت رساند. قطعا شهادت این سرباز ولایت و منکوب کنند استکبار سبب وحدت و انسجام بیشتر جبهه مقاومت و نهضت‌های آزادی بخش جهان خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی استاد حوزه و دانشگاه: شهید والامقام قاسم سلیمانی در حیات خود در زمره مجاهدان آسمانی راه خدا بود و با شهادت خود نیز قدرت و عظمتی وصف‌ناپذیر به جریان مقاومت و جبهه اسلام بخشید. او همواره حافظ امنیت و دوستدار صلح و آرامش ملت‌های منطقه بود و اگر مجاهدت‌های بی‌دریغش در برابر جریانات تروریستی و تکفیری منطقه نبود، امروز نقشه منطقه طبق خواسته دشمنان تغییر و هیچ کدام از کشورهای اسلامی، رنگ امنیت و آرامش را به خود نمی‌دیدند.

عقیل مدنی رئیس شورای اسلامی هرمزگان: فقدان حاج قاسم سلیمانی حقیقتا تلخ و دردناک است اما ملت در راه آزادگی فرزندان بسیاری نثار عزت و استقلال کشور کرده است و وعده خداوند متعال در نابودی باطل نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است. خداوند سعادت بزرگی را با جهاد در راه خویش برای این سردار دلاور و خستگی‌ناپذیر فراهم آورد و اکنون با شهادت او، فیض اکمل نصیبش شد. ملت ایران با اقتدار و ایمان به خدا راهش را پرصلابت‌تر از هر زمان دیگری ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام کریمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان: شهادت حاج قاسم پیام مظلومیت ایران و رسوایی متجاوزانی شد که به هیچ یک از قواعد بین المللی و حقوق کشورها و ملت‌ها پای‌بند نیستند. شهادت او لکه سیاهی بر پیشانی کسانی شد که خاورمیانه را ملک طلق می‌دانند و با دخالت‌های پنهان و آشکار خود هدفی جز به آشوب کشانیدن منطقه ندارند.

منصور فرهادی دانشمند هسته‌ای: سلیمانی با قلب تک تک ایرانیان پیوندی عجیب داشت که او را منحصربفرد می‌کرد. او تکه‌ای از جسم و جان هر ایرانی بود. قطعا تا قرن‌ها از سلیمانی خواهند گفت. عرفا می‌گویند شهادت فیض شیرینی است اما ما زمینی‌ها از درک آن عاجزیم.

دکتر عبدالوهاب قاضی استاد هرمزگانی دانشگاه شهید بهشتی: برخى خرامان خرامان، بعضى به ناگهان و جمعى همچون محبوب قلوب همه آزادگان جهان، مالک اشتر زمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانى شتابان و شتابان به سوى معبود رحمان مى‌روند. بدون شک، شهید سلیمانى محبوب‌ترین، وارسته‌ترین، شجاع‌ترین، خلاق‌ترین و پرآوازه‌ترین فرمانده نظامى در گستره جهان بود. آوازه شخصیت استوار، پرصلابت، پرافتخار و پرتحسین او در همه کشورهاى جهان به‌ویژه در جمع آزاداندیشان و راست‌قامتان و مستضعفان طنین‌افکن بود. اینک با دلى پرسوز و چشمان پراشک بر این باور هستیم که عروج ملکوتى این دلاور محبوب زمان نمى توانست جز با فاخرترین لباس عرشى یعنى شهادت به سوى معبودش میسر باشد. جامه زیباى صبر بر قامت استوار همسر مکرم، همه عزیزان و نزدیکان، همه یاران و همدلان، همه همرزمان و رهروان و همه حامیان و محبوبانش زیبنده باد.

علیرضا بهرمن مربی تیم ملی ووشو ایران: فقدان این اسوه ایمان، صبر و شجاعت برای همه ملت ایران دردی عظیم و جانکاه است که جز با انتقامی سخت از دشمنان اسلام و عاملان این جنایت خونین، تسلی نخواهد یافت. روح بلند این مجاهد سربلند همراه دلاوران مدافع وطن و حرم تا نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود و ما جامعه ورزش نیز آماده‌ایم تا با اقتدار به فرمان مولا و مقتدای‌مان لبیک بگوییم.

احمد جباری نماینده سابق غرب هرمزگان: سردار سلیمانی مایه عزت و اقتدار همه ملت ایران بود و شهادت او نیز خون تازه‌ای به پیکره جهان اسلام تزریق می‌کند تا قدر اتحاد و انسجام خود را بدانند و یکدل و یک صدا در برابر دشمن واحد اسلام و مسلمین که از ریختن خون هیچ انسانی ابایی ندارند، بایستند. ایران یکپارچه فرزند دلاور خود را تا عرش برین بدرقه خواهد کرد و حضور میلیونی ملت ایران پیام فراوانی برای صهیونیست‌ها و آمریکای تروریست خواهد داشت.

جمال جامه‌دار فعال سیاسی اهل سنت: بی تردید بلندآوازگی حماسه های بی بدیل این شهید پرصلابت و کم نظیر در یاد و خاطر قدرشناس ملت ایران طنینی جاودان خواهد داشت. خون این شهید بزرگوار همچون لکه ننگی بر پیشانی تطهیر ناشدنی و تاریخ سراسر وحشیگری نظام سلطه باقی خواهد ماند و اسباب بیداری هر چه بیشتر وجدان های خواب آلوده در جهان و تقویت روحیه ی حق طلبی و مبارزه و تنومند تر شدن شجره طیبه ی انقلاب اسلامی خواهد شد.

رضا کمالی زرکانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان: شهادت هنر مردان خداست و سردار سلیمانی با عمری مجاهدت در مسیر مبارزه با تروریسم و تجاوز و بی‌عدالتی به سردار قلب‌های ملت ایران بدل شده بود. روح او اکنون در جوار همه شهدای گرانقدر این آب و خاک آرام گرفته است و عالی‌ترین درجات در نزد خدای سبحان گوارای وجودش باد.

عزیزاله کناری فرماندار بندرعباس: شهادت سردار سلیمانی ستاره دیگری به سپهر افتخارات انقلاب اسلامی و جهان اسلام افزود. هیچ گاه یاد و خاطره این مجاهد فرزانه که امنیت و اقتدار امروز کشورمان را مدیون او هستیم از یادها فراموش نخواهد شد.

سعید پیشوایی دبیر جامعه جوانان متحد اسلامی بندرعباس: طریقت حاج قاسم در کسب افتخارات عظیم برای ملت مسلمان و دوستداران منطقه همچون الگویی در پیش روی ما جوانان امروز ایران اسلامی است و راه او هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. در گرفتن انتقام خون این شهید بلند آوازه مقاومت چشم‌انتظار امر ولی‌فقیه زمان هستیم و دشمن بداند علم ایستادگی و اقتداری که بدست حاج قاسم بود، هرگز بر زمین نمی‌ماند.

کامران آتین دبیر جامعه صیادی کشور: آمریکا با جنایت پلیدانه خود، بار دیگر خوی درندگی و تجاوزگری خود را در عصر حاضر به ملت ایران فهماند. روح بلند این شهید بزرگوار در جوار خداوند متعال روزی می‌خورد و بر ماست تا با شجاعت و ایمان راه او را در عرصه مقاومت با جدیت ادامه داده و آرمان مقاومت را که این سردار پرصلابت همه عمر پربرکت خویش را تحقق آن گذراند، صیانت و پاسداری کنیم. جامعه صیادی در تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی آماده مجاهدت در عرصه‌ای است.

کیانوش جهانبخش عضو شورای عالی استان‌ها: شهید سلیمانی تا جان در بدن هر ایرانی وجود دارد، نماد مقاومت و ایستادگی است و روح او شاهد و ناظر و مددرسان مظلومان عالم در مبارزه با استکبار جهانی است.

محمد کمالی استاد دانشگاه و نویسنده هرمزگانی: یاد سردار شهید سلیمانی به عنوان بخش جدایی ناپذیر زندگی و هویت همه ایرانیان تا ابد باقی خواهد ماند. مگر می‌شود ملت بزرگ ایران، مجاهدت‌ها و ایثار بی‌پایان این سردار غیور و چهره بین‌المللی مقاومت را فراموش کنند. عظمت خون حاج قاسم سلیمانی از چنان قدرتی برخوردار است که بزودی شاهد نابودی صهیونیسم و وقوع تحولات عظیم جهانی خواهیم بود.

مهراب رشیدی قائم مقام مدیرمسؤول صبح ساحل: همه ما با شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی سوگوار غم عمیق از دست دادن سردار رشید و دلاوری شدیم که جهان برای او و عظمت کار او احترام ویژه‌ای قائل بود. رفتار جنون‌آمیز آمریکایی‌ها که ریشه در کینه آنان از حاج قاسم بدلیل نقش بر آب ساختن همه توطئه‌های آنان برای منطقه داشت.شهید سلیمانی فقط یک فرمانده جنگی نبود او سمبل مقاومت است و خونش درخت پایداری را چنان آبیاری می کند که ریشه آن تل آویو
و کاخ سفید را فرو خواهد ریخت.

 

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول