اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده آیت‌الله سیستانی «حمله ظالمانه» آمریکا را محکوم کرد

مرجعیت عالی در عراق، در خلال نماز جمعه این هفته، حمله بامداد امروز آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد را بشدت محکوم کرد.

نماینده آیت‌الله سیستانی «حمله ظالمانه» آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی عراق گزارش کرد که مرجعیت عالی دینی در این کشور، حمله آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد را که بامداد امروز انجام شد و به شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و نایب رئیس الحشد الشعبی منجر شد، محکوم کرد. 

شبکه خبری الفرات عراق نیز گزارش کرد که عبدالله مهدی الکربلایی نماینده آیت‌الله سیستانی این حمله را «ظالمانه» توصیف و آن را بشدت محکوم کرده است.

طبق شبکه الفرات، نماینده آیت الله سیستانی این حمله را نقض حاکمیت عراق توصیف کرده و با بیان اینکه «کشور در آستانه مرحله‌ای حساس است» اعلام کرد که «به خویشتنداری دعوت می‌کنیم».

متن بیانیه آیت الله سیستانی که نماینده ایشان در خطبه دوم نماز جمعه امروز قرائت شد به شرح زیر است:

«رویدادها بسرعت رخ می‌دهد و بحران‌ها وخیم‌تر می شود و کشور [عراق] در خطرناک‌ترین پیچ‌هاست؛ از تجاوز جنایتکارانه به مواضع نیروهای عراقی در شهر القائم که سبب شهادت و جراحت دهها نفر از فرزندان رزمنده ما شد تا اتفاقات تأسف‌برانگیزی که بغداد در چند روز گذشته شاهد بود و تجاوز ظالمانه شب گذشته نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد که نقض آشکار حاکمیت عراق و نقض منشورهای بین‌المللی است و سبب شهادت شماری از قهرمان‌های نبردهای پیروزی بر تروریست‌های داعش شد. این اتفاقات و حوادث مشابه، هشدار می‌دهد که کشور در شرایطی بسیار سخت به سر می‌برد و همچنانکه طرف‌های ذی‌ربط را به خویشتنداری و رفتار خردمندانه دعوت می‌کنیم، دست خود را برای دعا به سوی پروردگار بلندمرتبه و قادر بلند می‌کنیم تا شر اشرار و حیله فُجّار را از عراق و مردمش دور گرداند. اللَّهُمَّ إِلَیْکَ أَفْضَتِ الْقُلُوبُ وَ مُدَّتِ الْأَعْنَاقُ وَ شَخَصَتِ الْأَبْصَارُ وَ نُقِلَتِ الْأَقْدَامُ وَ أُنْضِیَتِ الْأَبْدَانُ، اللَّهُمَّ قَدْ صَرَّحَ مَکْنُونُ الشَّنَآنِ وَ جَاشَتْ مَرَاجِلُ الْأَضْغَانِ، اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ تَشَتُّتَ أَهْوَائِنَا، وَکَثْرَةَ عَدُوِّنَا وَقِلَّةَ عَدَدِنَا، فَفَرِّجْ عنا یَا رَبِّ بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ، وَ نَصْرٍ مِنْکَ تُعِزُّهُ، بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ، آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ».

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول