اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رتبه نخست آسیای مرکزی در مناطق پیشنهادی برای گردشگری

کتاب‌ راهنمای سفر «لونلی پلانت» (Lonely Planet)، آسیای مرکزی را به عنوان منطقه سال برای سفرهای گردشگری انتخاب کرد.

رتبه نخست آسیای مرکزی در مناطق پیشنهادی برای گردشگری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، کتاب‌ راهنمای سفر «لونلی پلانت» (Lonely Planet) آسیای مرکزی را به عنوان منطقه سال برای سفرهای گردشگری انتخاب و به گردشگران سفر به ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان را توصیه کرد.

این کتاب‌ در رده بندی سالانه خود در مورد بهترین اماکن برای سفرهای گردشگری Best in Travel در سال 2020 میلادی خبر داد.

کتاب‌ راهنمای سفر «لونلی پلانت» یکی از بزرگ ترین انتشارات جهانی ویژه ای برای تشخیص محبوب ترین مناطق جهان برای گردشگران است.

کتاب راهنمای سفر «لونلی پلانت» (Lonely Planet) به چهار رده از جمله 10 منطقه، 10 کشور، 10 شهر و 10 بهترین نکات برای صرفه جویی در هزینه سفر تقسیم شده است.

در رده بندی مناطق مقام اول را آسیای مرکزی کسب کرده است.

«لونلی پلانت» می نویسد: این منطقه که زمانی با توجه به تجارت جهانی و گردشگران ثروتمند شده است، دوباره در مرکز توجه جهانیان قرار گرفت. شهرهای باستانی، بازارهای شلوغ و منظره های حیرت انگیز آسیای مرکزی بیشتر مسافران را به خود جذب می کنند.

به عقیده کارشناسان این نشریه، تشخیص آسیای مرکزی به عنوان منطقه عمده سال 2020 میلادی بیشتر نتیجه اصلاحات گسترده ازبکستان مبنی بر ایجاد تحولات مهم در تمام زمینه های گردشگری جمهوری و تعیین این حوزه به عنوان راهبردی در اقتصاد ملی شده است.  

«لونلی پلانت» همچنین اعلام می کند: اگر شما از جاذبه های گردشگری بخارا بازدید کنید و یا در کوه «پامیر» بلند اسب سواری کنید، در همه جا از شما با میهمان نوازی گرم استقبال می کنند و غذاهای لذیذ پیشنهاد می کنند.

در رده 10 منطقه جهان که «لونلی پلانت» برای سفر در سال 2020 میلادی به گردشگران توصیه می کند پس از آسیای مرکزی کشورهای زیر از جمله «مارکه (ایتالیا)، توهوکو (ژاپن)، مین (آمریکا)،  جزیره لرد- هاوو (استرالیا)، گوئیژو (چین)، کادیس (اسپانیا)، شمال شرق آرژانتین، خلیج کوارنر (کرواسی)، رود آمازون (برزیل) قرار دارند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول