اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

یک شرکت و 2 آمار! فاضلاب راشاکاسپین این بار در کارگروه اجتماعی

وضعیت فاضلاب راشاکاسپین موضوعی بود که در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده طرح شد و تفاوت در آمار پارامترهای این شرکت در جلسه توسط مدیران حاشیه‌ساز شد.

یک شرکت و 2 آمار! فاضلاب راشاکاسپین این بار در  کارگروه اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده ظهر امروز با حضور اعضای این کارگروه در حالی برگزار شد که راشاکاسپین در این جلسه باز هم حاشیه‌ساز شد و در حالی که دانشگاه علوم پزشکی زنجان شاخص آلودگی‌های زیست محیطی این شرکت را بیش از حد مجاز می‌دانست، اما محیط زیست استان این شاخص را مناسب دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه قرار بود راه‌حل‌های بلندمدت و کوتاه مدت برای حل فاضلاب راشاکاسپین در نظر گرفته شود، اظهار کرد: با توجه به نمونه‌گیری‌های انجام شده تغییر واضحی در این زمینه اتفاق نیافتاده است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه براساس نمونه‌برداری‌های انجام شده پارامترهای آلودگی زیست محیطی خروجی راشاکاسپین بیش از حد مجاز است، عنوان کرد: قرار بود اقدامات بلندمدت و کوتاه مدت در زمینه این شرکت انجام شود.

وی با بیان اینکه قرار بود لوله‌گذاری برای خروجی فاضلاب راشاکاسپین انجام شود، ادامه داد: تصفیه‌خانه این شرکت نیز قرار است تا پایان سال راه‌اندازی شود.

در حالی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس شبکه بهداشت استان زنجان بر بالا بودن پارامترهای آلودگی زیست محیطی این شرکت حتی تا COD آن را یک هزار و بالاتر تاکید داشتند اما اظهارات مدیرکل محیط زیست و رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان متفاوت بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در واکنش به اعلام گزارش دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه راه‌اندازی خط لوله فاضلاب راشاکاسپین منوط به خرید لوله از سوی این شرکت و ایجاد بسترسازی توسط فرمانداری بود، گفت: در حالی که لوله‌ها توسط شرکت خریداری شده است، اما اقدامات بخش دولتی انجام نشد.

ناصر فغفوری با بیان اینکه پارامترهای زیست محیطی شرکت راشاکاسپین نسبت به قبل کاهش زیادی داشته است، افزود: تصفیه‌خانه این شرکت نیز تا پایان سال آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه مسؤولیت بررسی پارامترهای زیست محیطی شرکت برعهده محیط زیست استان زنجان است، گفت: براساس تایید آزمایشگاه معین محیط زیست استان زنجان در آخرین آزمایش COD این شرکت 118 بوده است.

راشاکاسپین را جدی بگیرید

 مدیرکل محیط زیست استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زنجانرود، به دلیل ورود فاضلاب شرایط خوبی ندارد، اظهار کرد: باید ورودی آلاینده‌ها به این رودخانه مدیریت شود.

حسین آبسالان با بیان اینکه سوابق شرکت راشاکاسپین بررسی شده است، گفت: پارامترهای زیست محیطی این شرکت در اواخر بهبود یافته و شرکت در صدد حل مشکلات موجود است.

وی با بیان اینکه این شرکت وعده داده است با را‌ه‌اندازی تصفیه‌خانه آلایندگی فاضلاب این شرکت به حد استاندارد برسد، گفت: ضمن پیشگیری از دسترسی کشاورزان به پساب این شرکت، باید مانع ورود فاضلاب این شرکت به زنجانرود شد.

رئیس سازمان  مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با موضوع شرکت راشاکاسپین جدی برخورد نشده است، اظهار کرد: باید در حوزه تولید کار شود، اما این اقدام به چه قیمتی باید باشد.

شهرام طهماسبی با بیان اینکه امروز باید تولید اتفاق بیفتد و در آینده مردم نتیجه کار را ببینند، گفت: برخورد با شرکت راشاکاسپین، باید جدی‌تر باشد.

وی با اشاره به تفاوت غیر قابل گذشت آمار علوم پزشکی و محیط زیست گفت: این اختلاف قابل اغماض نیست.

شیوع تب برفکی در کشور

رئیس شبکه بهداشت شهرستان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه 24 سفره‌خانه و قهوه‌خانه غیر مجاز در استان زنجان فعال است، عنوان کرد: تغییر کاربری 10 خانه به سفره‌خانه نیز انجام شده است.

محمود حریری با بیان اینکه در گاوازنگ یک سفره‌خانه مجوزدار فعالیت دارد، عنوان کرد: یک تالار دارای مجوز نیز در این منطقه فعال شده است.

وی به عرضه مواد غذایی در چهار خودروی سیار اشاره و بیان کرد: 18 غرفه، در مجموعه گاوازنگ در دست ساخت است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان نیز در این جلسه به مشاهده شیوع تب برفکی در برخی مناطق کشور اظهار کرد: این بیماری با توجه به مسری بودن می‌تواند عامل بروز تلفات و مرگ و میر دام‌ها شود.

محمد باقر حاج کاظمی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از تلفات شیوع بیماری تب برفکی، واکیسناسیون دام‌ها ضروری است، تاکید کرد: برای این کار نیازمند پیش‌بینی اعتبار 500 میلیون تومان هستیم.

انتهای پیام/73009/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول