اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تاکنون هر ضربه‌ای خورده‌ایم به‌خاطر ضعف خودمان بوده است

مشاور نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها گفت: تاکنون هر ضربه‌ای خورده‌ایم از ضعف خودمان بوده و گرنه آمریکا غلط می‌کند ما را تحریم کند یا یک گلوله سمت ما شلیک کند.

تاکنون هر ضربه‌ای خورده‌ایم به‌خاطر ضعف خودمان بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان امشب در دومین شب گرامیداشت مقام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تصوری که مردم از مواجهه حق و باطل دارند با قرآن متفاوت است.

مشاور نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: تصور مردم این است که مواجهه این دو باید با جهاد، نبرد سنگین و شهادت توام باشد و تا نبردی سهمگین صورت نگیرد، حق پیروز نمی‌شود.

وی با اشاره به توصیه‌های قرآن مبنی بر جهاد و شهادت، افزود: منطق قرآن در مواجهه این دو به جهاد اصالت نمی‌دهد که لازم باشد حق برای پیروزی جهاد سنگین و شهادت فراوان داشته باشد، در قرآن کریم از جهاد بسیار یاد شده اما این گونه نیست حتما لازم باشد جهاد صورت بگیرد تا حق بر باطل صورت بگیرد یا جهاد سنگین در پی باشد که حق بر باطل پیروز شود.

پناهیان عنوان کرد: برای اینکه باور کنیم با آمدن حق باطل نابود می‌شود، خداوند در آیه‌ای می‌فرماید، باطل خودش نابودشدنی است، تعجب نکنید اگر باطل با آمدن حق نابود شد، این منطق سخنی از جهاد و شهادت ندارد، یعنی مواجهه حق با باطل آسان‌تر از آن است که تصور می‌کنیم.

مشاور نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه حکمت جهاد در زمان مواجهه حق با باطل برای رشد و قوت حق است، یادآور شد: اگر حق محض طلوع کند باطل از بین می‌رود، جهاد با اینکه قیمت بسیاری دارد و ضروری در مواجهه بین حق و باطل است، اما اگر حق، حق محض باشد باطل در مقابل آن نابود می‌شود.

وی متذکر شد: گاهی سؤال می‌شود که صدر اسلام زمانی که پیامبر(ص) ظهور کردند چرا درگیری‌ها و جهادها پای رکاب ایشان رخ داد؟ ایشان که حق را نشان داد و حق محض بود، چرا جهاد لازم بود؟ پاسخ این است که جامعه صدر اسلام هنوز تربیت شده حقیقی نبود و جامعه هنوز به‌طور عمیق حق را درک نکرده بودند.

پناهیان با اشاره به جنگ بدر، تصرح کرد: در جنگ بدر 313 نفر به رسول خدا کمک کردند، چرا آن زمان حق بر باطل پیروز مطلق نشد؟ دلیلش این است که وقتی این افراد به جهاد رفتند، دشمن تار و مار شد و اسیر گرفتند، رسول خدا فرمود باید همه را اعدام کنیم، این نفرات گفتند می‌خواهید بکشید؟ حضرت فرمود بله، گفتند خون جاری می‌شود، رسول خدا فرمود نترسید حق هستید، همین 313 نفر که در این جنگ بودند مانع اعدام اسیرها شدند و در ادامه باعث جنگ‌ها و کشته شدن بیشتر مسلمانان شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حضرت علی(ع) وقتی به خلافت رسیدند، حق آمد و باید باطل نابود می‌شد، چون کسانی که به یاری حضرت آمدند درست حق را نشناخته بودند.

وی ادامه داد: در همان منطقه‌هایی که غارت می‌کردند و امیرالمومنین خطبه می‌خواندند، داعش ظهور کرد اما مدافعان حرم دفاع کردند.

پناهیان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ظهور حق بود اما چون لیبرال‌ها کار را در دست گرفتند، دولت موقت قصد مذاکره با منافقین را داشت و ما نتوانستیم حق را درست درک کنیم، باطل نابود نشد و جهادهای متعدد رخ داد.

مشاور نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها گفت: تاکنون هر ضربه‌ای خورده‌ایم از ضعف خودمان بوده وگرنه آمریکا غلط می‌کند ما را تحریم کند یا یک گلوله سمت ما شلیک کند.

وی افزود: حق، عظمت، نور، طنین و ابهت دارد، رعب بر تن دشمنان می‌اندازد، چه کسانی رعب حقیقت و جبهه مقاومت را کم کرده‌اند که دشمن جرأت چنین جنایتی را پیدا کنند؟

پناهیان با اشاره به اینکه وقتی ملت برای بزرگداشت این شهید قیام کردند و جلسه می‌گیرند یعنی ما داریم اهل حق می‌شویم، بیان کرد: فکر نمی‌کردند تا این اندازه شهید سلیمانی در دل‌ها اثر بگذارد، 8 سال است طبق نظرسنجی محبوب‌ترین شخصیت سردار سلیمانی است، چه طور جرأت کردند این کار را انجام دهند، دشمنان ما نیز از احمق‌ها هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: سردار سلیمانی! خون تو که به زمین ریخته شد موجب ریشه‌کن شدن استکبار در منطقه شده، ایران دیگر کوتاه نخواهد آمد، مردم می‌دانند اگر انتقام گلوله زدن به‌سختی گرفته نشود، هیچ ماشینی با امنیت رفت و آمد نمی‌کند و آن‌ها تمام منطقه و کشور را نابود می‌کنند.

انتهای پیام/ 70070

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول