اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ویژگی‌های مجاهد حقیقی در وجود حاج قاسم نهادینه بود/ جهان اسلام انتقام اقدام تروریستی آمریکا را می‌گیرد

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: سردار سلیمانی یک عمر در مکتب اهل بیت(س) توسل کرد و ویژگی یک مجاهد حقیقی در وجود او نهادینه شده بود.

ویژگی‌های مجاهد حقیقی در وجود حاج قاسم نهادینه بود/ جهان اسلام انتقام اقدام تروریستی آمریکا را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار حسین معروفی صبح امروز در مراسم گرامیداشت سردار رشید اسلام سپهبدحاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: خیلی سخت است به عنوان یک سرباز در وصف فرمانده سخن بگویم،  37 سال شاگردی سردار شهید سلیمانی را کردم و این شهید بزرگوار فرمانده و مراد ما بود.
وی با طرح این پرسش که چرا سردار سلیمانی در قلوب مردم جا گرفت، پاسخ داد: علت اصلی محبوبیت حاج قاسم آن بود که حاج قاسم یک عمر با دشمن مبارزه کرد و با انگلیس مبارزه داشت و یک عمر در مکتب اهل بیت توسل کرد و ویژگی یک مجاهد حقیقی در وجود او نهادینه شد.

* انسانی را پیدا نمی‌کنیم که کمی ناراحتی و نگرانی از وجود سردار سلیمانی داشته باشد
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه حاج قاسم اهل گناه نبود و نه در جسم کسی بلکه در قلوب انسان‌ها حاکم بود، بیان کرد: انسانی را پیدا نمی‌کنیم که کمی ناراحتی و نگرانی از وجود سردار سلیمانی داشته باشد، ایشان مالک اشتر انقلاب اسلامی و امام است و سرلشکر سپاه بود.
معروفی افزود: سردار شهید سلیمانی خانه‌ای در کرمان ساخت و آن را تبدیل به فاطمیه کرد چراکه عاشق اهل بیت به ویژه حضرت فاطمه (س) بود، وی هیچ وابستگی و تعلقی به مال دنیا نداشت، کسی که 21 سال فرمانده سپاه و جبهه اسلام بود ریالی حق ماموریت به دلار و ریال نگرفت.
وی تصریح کرد: اگر جانباز، رزمنده و یا هر شخصی مشکلی داشت سردار سلیمانی بدون آنکه جایگاه خود را لحاظ کند برای حل مشکلات آنها اقدام می‌کرد.
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تصریح کرد: حاج قاسم 21 سال در جبهه مقاومت بود و خانواده‌اش طی این سال‌ها با شهید زندگی می‌کردند و برای حفظ اسلام و انقلاب دوری او را تحمل می‌کردند.

معروفی اخلاص در عمل را از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی برشمرد و گفت: حاج قاسم کاری کرد که آبروی کسی بر زمین نریزد.

* تهجد و عطوفت حاج قاسم زبانزد رزمندگان بود/ حاج قاسم سلیمانی تندیس اخلاق، ادب، عرفان و اخلاص بود
وی با بیان اینکه تهجد و عطوفت حاج قاسم زبانزد رزمندگان بود، یادآور شد: هیچ‌گاه نماز شب سردار سلیمانی قطع نشد و در سخت‌ترین شرایط امنیتی هم نماز را ترک نکرد.
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد: حاج قاسم توانست جان خود را در راه خدا و برای جبهه حق و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) فدا کند، اگر امروز میلیون ها عاشق در اجتماع عظیم اربعین شرکت می‌کنند و همچنین توسعه حرم در نجف و اصلاح و توسعه حرم ثارالله و امثال آن مرهون مجاهدت و تلاش‌های حاج قاسم است که دل در گروه اهل بیت داشت.

معروفی یادآور شد: حاج قاسم از یتیمان حمایت می‌کرد، صعه صدر او زبانزد همگان بود و در ارتباطات خود خط‌کش‌گذاری نداشت و همیشه سعی می کرد از انشقاق و اختلاف جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی تندیس اخلاق، ادب، عرفان و اخلاص بود، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی برون رزم بود و به دست شقی‌ترین انسان‌ها و بدترین دشمنان خداوند به شهادت رسید.

* در سفر حج نیز یکی از درخواست‌های ویژه‌اش شهادت در راه خداوند و تکه‌تکه شدن بود
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه سردار سلیمانی همیشه می‌گفت دعا کنید در راه او پاره پاره شوم، ابراز کرد: در سفر حج نیز یکی از درخواست‌های ویژه‌اش شهادت در راه خداوند و تکه‌تکه شدن بود.
معروفی با بیان اینکه دشمن با شهادت سردار سلیمانی قلب ملت ایران و جهان اسلام را هدف قرار داد، اذعان کرد: جهان اسلام انتقام سردار سلیمانی را از آمریکای تروریست و رئیس جمهور این کشور خواهد کرد.
وی تاکید کرد: رئیس جمهور و مسوولان آمریکایی بعد از ترور حاج قاسم مدام پیغام می‌دهند که اگر قرار است انتقام بگیرند انتقام ایران در همین حد باشد حال آنکه ما تعیین می‌کنیم که انتقام چگونه باشد.

* تهجد و عطوفت حاج قاسم زبانزد رزمندگان بود
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه بیشترین فشار شهادت سردار سلیمانی بر روی مقام معظم رهبری بود، بیان کرد:  معظم له در شهادت سردار سلیمانی به روح سردار شهید و امام زمان(عج) تبریک گفتند و بعد از چند ساعت فرمانده جدید را منصوب کرد و مقرر شد همان راه و اهداف حاج قاسم را ادامه دهد.
معروفی با بیان اینکه ولایتمداری از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی بود، تاکید کرد: هیچ خلا و مشکلی در نیروی مقتدر قدس به وجود نمی‌آید.
انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول