اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

راه اندازی دانشکده «علوم انسانی و سلامت»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار راه اندازی دانشکده علوم انسانی و سلامت شد.

راه اندازی دانشکده «علوم انسانی  و سلامت»

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جلسه‌ای که با حضور پروفسور ساشادینا استاد دین شناسی و اخلاق زیستی دانشگاه ویرجینیا برگزار شد، اظهار کرد: در این دوران گذار نیازمند بهره گیری از اندیشه والای فرهیختگان علوم انسانی هستیم که به خوبی علوم پزشکی را می‌شناسند و نیازهای واقعی جامعه را درک می‌کنند.

وی با اشاره به پیشنهادی درباره راه اندازی دانشکده علوم انسانی و سلامت و تصویب کلیات آن در شورای دانشگاه در سال‌های گذشته، یادآور شد: این نیاز امروز بشدت احساس می‌شود و این موضوع را یکی از برنامه‌های راهبردی دانشگاه می‌دانم که باید با قوت ادامه یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در نخستین گام با تشکیل شورای اخلاق دانشگاه زمینه تحول در این زمینه را در دستور کار قرار داده‌ایم و این مهم با حضور شخصیت‌های برجسته‌ای همچون  محقق داماد در شورای اخلاق دانشگاه و بهره گیری از تجربیات بین‌المللی  پروفسور ساشادینا می‌تواند راه درست خود را بیابد.

زالی با اشاره به درخواست از از وزیر بهداشت، درمان و آموزش برای همراهی با راه اندازی دانشکده علوم انسانی و سلامت، گفت: هم اکنون نیز گروه‌هایی در دانشگاه داریم که در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کنند اما از تجارب اندیشمندان علوم انسانی و نظریه‌ها و تئوری‌های فلسفی بی بهره‌اند؛‌این دانشکده می‌تواند افق جدیدی فراروی ما در جهت نیل به دانشگاه نسل چهارم قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول