اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

صنایع‌دستی اهر، در مسیر شکوفایی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از حمایت شاغلان صنایع‌دستی اهر، در راستای ارتقاء کمی و کیفی تولیدات بومی این شهرستان خبر داد.

صنایع‌دستی اهر، در مسیر شکوفایی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی آبدار بابیان اینکه تولیدات صنایع‌دستی بومی و منحصر به‌فرد شهرستان اهر در رشته‌های گلیم، چرم، ورنی و جاجیم، شهرت منطقه‌ای و ملی دارند، اظهار داشت: اهر در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد و می‌توان با اقدامات مناسب در راستای ارتقاء کمی و کیفی تولید صنایع‌دستی، اشتغال این شهرستان را رونق بخشید.

وی با اشاره به اینکه ترغیب و تشویق ساکنان اهر به تولید و فروش صنایع‌دستی اصیل منطقه، در رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی اهالی این شهرستان بسیار مؤثر خواهد بود، یادآور شد: در یک سال اخیر، 12 پروانه تولید انفرادی و دو پروانه تولید کارگاهی در اهر صادر شده همچنین چهار پروانه تولید انفرادی این شهرستان نیز تمدید شد.

آبدار در ادامه عنوان کرد: امسال برای ۲۲۰ نفر در قالب ۲۵ دوره تخصصی صنایع‌دستی در شهرستان اهر برگزار و برای 71 هنرمند، کارت شناسایی صنایع‌دستی صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: در طول این مدت 9 نمایشگاه صنایع‌دستی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی نیز در اهر برگزارشده است.

او ادامه داد: امسال سه اثر از شهرستان اهر، در پنجمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی سال98 در رشته‌های ورنی بافی و محصولات دست‌دوز چرمی موفق به کسب نشان ملی شدند.

آبدار در ادامه به تسهیلات اعطا شده در زمینه صنایع‌دستی اهر، اشاره کرد و گفت: یکی از حمایت‌های دولت در بخش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی اعطاء تسهیلات بانکی برای پشتیبانی از این هنر است که در این زمینه مبلغی بالغ ‌بر ‌یک میلیارد و دویست میلیون ریال از محل طرح تسهیلات مشاغل خانگی اعطا شده است.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول