اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رهایی سه زندانی محکوم به اعدام سقزی در پای چوبه دار

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان سقز از رهایی یک زندانی سقزی از پای چوبه دار خبر داد و گفت: امسال همچنین دو زندانی دیگر محکوم به اعدام در این شهرستان با رضایت شاکیان از مرگ حتمی نجات یافتند.

رهایی سه زندانی محکوم به اعدام سقزی در پای چوبه دار

محمدرشید غفوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار داشت: جوانی که در سال 92 در یک نزاع ناخواسته مرتکب قتل شده بود، حکم اعدام برایش صادر شده بود که پس از تلاش‌های فراوان و با وساطت بزرگان و معتمدین و همچنین موافقت دیوان عالی کشور این حکم به پرداخت دیه تغییر یافت.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان سقز ادامه داد: این جوان دو روز پیش با پرداخت دیه 270 میلیون تومانی که توسط خیرین و مردم نوعدوست و با همکاری بسیار صمیمانه محمد عبدی از فعالان اجتماعی برای جمع‌آوری دیه برای این زندانی متحمل زحمات زیادی شد جمع‌آوری شد و خانواده کلهر هم در این راستا تلاش کردند.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان و شورای حل اختلاف هم در این راستا بسیار تلاش کردند و شماره حساب مادر این زندانی تحت عنوان "کمپین نجات جان یک آدم" برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ارائه شد و در نتیجه مبلغ دیه به میزان ۲۷۰ میلیون تومان را با همکاری خانواده متهم به قتل (۲۳۰ میلیون کمک‌های مردمی و ۴۰ میلیون خانواده) را جمع‌آوری کنیم.

وی از تمام کسانی به ویژه کمپین مردمی از مردم نوعدوست، معتمدین، خانواده مقتول، انجمن حمایت از زندانیان و مسئولان قضایی و زندان سقز تشکر کرد.

غفوری در پایان گفت: امسال همچنین 2 زندانی محکوم به اعدام با کمک‌های خیرین سقزی و تلاش‌های انجمن حمایت از زندانیان، شورای حل اختلاف و تلاش معتمدین سقزی از قصاص نجات یافتند.

انتهای پیام/2330/74/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول