اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آمریکا نماد تروریسم دولتی

تنها راه برای ایران، در قبال تروریسم دولت آمریکا پاسخی متناسب و دندان شکن توسط سربازان گمنام امام زمان، پاسداران جان برکف سپاه و سایر منتقمین جبهه‌ مقاومت است.

آمریکا نماد تروریسم دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا ذاکرى کارشناس سیاسى طی یادداشتی با عنوان «آمریکا نماد تروریسم دولتی» نوشت. 

متن این یادداشت به شرح ذیل است: 

فارغ از شخصیت منحصر به فرد حاج قاسم سلیمانی، که نوشتار از وصف آن قاصر است؛ رفتار آمریکا در شعار و عمل در ماجرای ترور و تعریف واژه‌ تروریست و تحریف به مطلوب آن توسط دولتمردان آمریکایی موضوعی است که تحلیلگران مباحث سیاسی و به ویژه کنشگران مسائل منطقه‌ای و فعالان حوزه‌ حقوق بین‌الملل را در تعجب فرو برده و حقانیت گفتمان و ادعاهای حقوق بشری سیاستمداران و دولت حاکمه‌ی آمریکا را زیر سئوال برده است.

ترور یک مقام رسمی نظامی یک کشور در کشوری دیگر که میزبان رسمی او بوده است و از قضا از طریق سفری کاری و قانونی و طی تشریفات مرسوم سفرهای خارجی مقام های کشوری صورت پذیرفته است و آن هم در یک فرودگاه بین‌المللی توسط کشوری ثالث کاری 100 درصد مخالف قواعد حقوق بین‌الملل و اصول پذیرفته شده جهانی است و به وضوح در دسته‌بندی تعاریف تروریسم دولتی قرار می‌گیرد.

این بار حاج قاسم سلیمانی به شکلی ناجوانمردانه و بر اساس دستور نابخردانه‌ رییس جمهور آمریکا و با بهانه مضحک پیش دستی در انهدام طراحان حملات احتمالی آتی به منافع آن کشور در کشور بحران زده‌ عراق مورد اصابت قرار می‌گیرد و شربت شهادت را که آرزوی دیرینه‌اش بوده است را نوش جان می‌کند.

هر چند بر اساس گفته‌های نظامیان این رفتار آمریکایی‌ها در نوع ترور هیچ اهمیت بالای نظامی نداشته و تعرض به هدف متحرک از جمله پیش پا افتاده‌ترین عملیات های نظامی تلقی می‌شود که توسط هر ارتشی در دنیا قابلیت اجرای راحت دارد‌.

پس نباید توقع داشت که مدعیان حقوق بشر و حقوق بین‌الملل دیگر با این قاعده‌شکنی و رفتار ناهنجارشان در سفرهای دیپلماتیک‌شان در کسوت ریاست جمهور، اعضای سنا، وزرای خارجه و دفاع و ... در اقصی نقاط جهان امنیت جانی داشته باشند.

امروز بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی حق مسلم ایران در دفاع از کیان، شرف، عزت و غیرت فرد فرد مردمانش رفتار متقابل و در خور بی تدبیری و کم‌خردی ترامپ جنایتکار است و بی شک اگر امیدی به رسیدگی به شکایت در محاکم بین‌المللی برای نقض آشکار قواعد و قوانین مصوب جوامع و سازمان‌های قانونی جهانی از سوی ابر جنایتکار قرن اخیر وجود داشت، کشور متمدن و ریشه‌دار چند هزارساله ایران، هرگز به راهی جز رجوع به قانون فکر نمی‌کرد.

اما امروز بدون تردید، تنها راه برای کشور ایران، در قبال این تروریسم دولتی آشکار و پررو، پاسخی متناسب و دندان شکن توسط سربازان گمنام امام زمان، پاسداران جان برکف و سایر منتقمین جبهه‌ مقاومت در جای جای پهنه‌ زمین  بر این قانون شکنی آشکار آمریکا در پایگاه‌ها و منافع پیدا و پنهان دولت خبیثش در سراسر دنیا خواهد بود و دلاورمردان این مرز و بوم با توکل به حضرت دوست و راهبری پیر فرزانه انقلابشان، ولی امر مسلمین جهان، مولا و مقتدایشان، امام خامنه‌ای مدظله العالی، و دستورات خردمندانه آن نایب برحق امام عصر ارواحناه لمقدمه الفدا، عملی جانانه انجام خواهند داد تا دل گرفته‌ تک تک منتقمین سپهبد شهید سلیمانی عزیز را  از این بغض، نفرت و حس غریب انتقام با اقدامی شایسته و سزاوار خون پاک فرزند دلیرشان و قهرمان ملی شان رهایی داده و پاسخی درست و صحیح به درخواست دختر آن بزرگ مرد تازه سفر کرده بدهند ان شاءالله.

و مکرو و مکرالله، ان الله خیر الماکرین.

انتهای پیام/ 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول