اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزیر خارجه عمان: تأسیس دولت فلسطین یک ضرورت استراتژیک و راهبردی است

وزیر خارجه عمان در مجمع گفتگوی تهران تصریح کرد: تأسیس دولت فلسطین یک ضرورت استراتژیک و راهبردی است.

وزیر خارجه عمان: تأسیس دولت فلسطین یک ضرورت استراتژیک و راهبردی است

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان امروز (سه شنبه) در مجمع گفتگوی تهران ضمن تسلیت به مناسب شهادت سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد: ابتدا به برادر عزیزم محمدجواد ظریف  به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: اکنون در مصیبت بزرگی قرار داریم که همه را تحت تاثیر قرار داد. سردار سلیمانی خدمات زیادی داشت و از خداوند می خواهیم او را گرامی بدارد و همچنین همه شهدا را رحمت کند.
وزیر خارجه عمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجمع گفتگوی تهران به منظور تحقق امنیت و صلح در منطقه، عنوان کرد: مطمئن هستم ایران در راستای امنیت گام برمی‌دارد و دائما این تلاش ها را انجام داده و ما در پادشاهی عمان با این کشور  در این زمینه شریک هستیم.
یوسف بن‌ علوی گفت: بنابراین این تلاشی است که تحقق پیدا کرده و اگر حکمت رهبر ایران نبود، محقق نمی شد و ما معتقد هستیم که این تلاش و این حکمت همچنان ادامه دارد. آنچه ما با آن روبرو هستیم در آینده با حکمت و درایت رهبری ایران محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در تماس که آمریکایی ها دائما  با ما دارند و به دنبال کاهش تنش هستند همه ما دوشادوش تلاش خواهیم کرد که به این منطقه برای برپایی ثبات حقیقی کمک کنیم.

یوسف بن علوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه می‌توانیم صلح را در منطقه مستقر کنیم؟ اظهار داشت: شکی نیست که واقعیت آشکار این است که ما باید تلاش کنیم و از امکاناتمان استفاده کنیم برای آشنایی با مشکلات خودمان، چون مشکلاتی که داریم در منطقه یا در داخل کشورهایمان مشکلاتی نگران کننده است و باعث نگرانی شهروندان می شود.

وزیر خارجه عمان گفت: ما باید مشکلات خود را بشناسیم و ما علل این مشکلات را می دانیم، چون مشکلات ما ناشی از یک قرن زمان است که گذشته است و بعد از جنگ جهانی اول با این مشکلات دست و پنجه نرم کردیم و برخی از این مشکلات ناشی از جنگ جهانی دوم است.

وی گفت: یکی از سخت ترین مشکلاتی که داریم مسئله مردم فلسطین است. دولت اسرائیل با توجه به مصوبه سازمان ملل و کشورهای بزرگ ایجاد شد و این کشورها علاقه داشتند کشوری برای یهودیان تأسیس کنند، تأسیس دولت فلسطین یک ضرورت استراتژیک و راهبردی است و اگر به این مسئله توجهی نشود، مشکلات و نگرانی های ما از تروریسم پایان نخواهد یافت و از طرف دیگر ما در این منطقه بخشی از جهان هستیم و جدا از جهان نیستیم. ما همه در این منطقه حضور داریم.

یوسف بن علوی افزود: آمریکا و کشورهای غربی دیگر که کشورهای دوست ما هستند با توجه به منافعی که دارند در منطقه حضور دارند. ما همه می دانیم که حضور غرب در منطقه ما به قرن ها پیش باز می گردد و دلیل آن استعمار بوده و دوران استعمار پایان یافته است. ولی غربی ها با توجه به منافعشان در منطقه در منطقه حضور دارند از جمله منافعشان در آب های خلیج فارس، دریای عمان و ... و پیمان های مشترکی برای مبارزه با دزدی دریایی در دریای عمان و اقیانوس هند منعقد شده است و ما با بحران بزرگی روبرو هستیم که تا زمانی به توافق برسیم که چگونه با جهان کنار بیاییم ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول