اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آموزش‌های فرهنگی مبنای توسعه وکاهش دهنده آسیب‌های اجتماعی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد هرمزگان گفت: در نه ‌ماهه سال جاری 18هزار و 120نفر، از برنامه‌های آموزش خانواده این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

آموزش‌های فرهنگی مبنای توسعه وکاهش دهنده آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عیسی زارعی بابیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های نیازمند تنها به زمینه‌های اقتصادی منحصر نمی‌شود، گفت: افزایش و تقویت مبانی فکری و فرهنگی مددجویان مهم‌ترین پیش‌نیاز برای توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی آنها به شمار می‌رود و به همین منظور کمیته امداد دوره‌های آموزش خانواده را برای زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، کودکان، سالمندان، دانش آموزان، دانشجویان و زوج‌های جوان تحت حمایت برگزار می کند که در نه ماهه سال جاری 18 هزار و 120نفر از این دوره‌ها استفاده کرده‌اند.

وی افزود:  از مجموع این تعداد 11 هزار و 83 نفر از آموزش‌های خانواده و تعداد هفت هزار و37 نفر از خدمات آموزشی مجتمع‌های فرهنگی و خوابگاهی کمیته امداد امام(ره) استان هرمزگان بهره‌مند شده‌اند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد هرمزگان با اشاره به این موضوع که ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت، تقویت باورهای دینی، آگاه‌سازی و آموزش به زوج‌های جوان و  تلاش در راستای موفقیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در حوزه فرهنگی است، ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری 544میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

زارعی بیان داشت: از اساسی‌ترین رویکردهای کمیته امداد امام(ره) در حوزه فرهنگ می‌توان به برنامه‌های فرهنگی بر مبنای آموزه‌های دینی، به کارگیری دانش روز، احساس مسئولیت اجتماعی و نقش‌آفرینی در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور اشاره کرد که در همین راستا آموزش خانواده‌ها به منظور آگاه‌سازی و تقویت بنیان‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین مددجویان می‌تواند گام مؤثری در جهت افزایش نشاط و خودباوری آنها باشد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد هرمزگان با اشاره به اینکه دوره‌های احکام و معارف، قرآن و مشاوره‌های رفتاری برای مددجویان برگزار می‌شود، افزود: این دوره‌ها در قالب آموزش‌های چهره به چهره، گروهی، کلاسی، جلسات کارگاهی، اردویی، آموزش‌های مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی (خوابگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی) به مدد جویان ارائه شده است.

زارعی گفت: در راستای تحکیم بنیان خانواده و افزایش امید به زندگی و کاهش تنش‌های روحی و روانی  در جامعه هدف این نهاد اردوهای درون استانی و برون‌استانی ویژه خانواده‌ها برگزار می‌شود که در این اردوها خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های رفتاری و اعتقادی، برنامه‌های ورزشی و خدمات آموزشی نیز به خانواده‌ها ارائه می‌گردد.

انتهای یپام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول