اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همسویی انگلیس با ادعاهای آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی

سخنگوی نخست‌وزیری انگلیس با ادعای اینکه سردار سلیمانی تهدیدی برای منافع لندن در غرب آسیا بود، گفت در حال بررسی مسئله تامین امنیت نظامیان خود در عراق هستیم.

همسویی انگلیس با ادعاهای آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی نخست‌وزیری انگلیس امروز (سه‌شنبه) گفت لندن در حال بررسی مسئله تامین امنیت و حفاظت از نظامیان خود در عراق است.

شبکه «اسکای‌نیوز» به نقل از سخنگوی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس گزارش داد، جانسون بر لزوم و اهمیت کاهش تنش‌ها در خاورمیانه تاکید دارد.

بر این اساس، این مقام انگلیسی در اظهاراتی همسو با بهانه آمریکا برای ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله هوایی تروریستی، ادعا کرد سردار سلیمانی عامل بی‌ثباتی در غرب آسیا بوده است.

وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود علیه این سردار شهید، مدعی شد [سردار] سلیمانی تهدیدی برای منافع انگلیس در غرب آسیا بود.

جانسون روز یکشنبه نیز واکنش احتمالی ایران به اقدام تروریستی آمریکا در ترور آشکار یک فرمانده نظامی جمهوری اسلامی را عامل تشدید تنش ادعا کرده و گفته بود: «روشن است که ندای تلافی‌جویی و انتقام صرفا به خشونت بیشتر در منطقه منجر شده و به نفع هیچ‌کس نیست. ما با تمام طرف‌ها در تماس نزدیک هستیم تا آن‌ها را به کاستن از تنش تشویق کنیم». (جزئیات بیشتر)

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) نظامیان تروریست آمریکایی با استفاده از یک فروند پهپاد نقطه‌زن، سردار سلیمانی و «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی را به شهادت رساندند (+). در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول