اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شام غریبان سردار دل‌ها در گلزار شهدای رشت/حاج قاسم بازوی دوم ولایت بود+تصاویر

مردم شهید پرور رشت امشب در شام غریبان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میان هم‌رزمان شهیدش در گلزار شهدای رشت گرد هم آمدند و در سوگ از دست دادن این شهید والا مقام و همرزمان شهیدش اشک ماتم ریختند و با مشت‌های گره کرده خود این اقدام جنایتکارانه آمریکا را با شعار مرگ بر آمریکا محکوم کردند.

شام غریبان سردار دل‌ها در  گلزار شهدای رشت/حاج قاسم بازوی دوم ولایت بود+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در پی شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در یک اقدام تروریستی توسط شیطان کبیر در روز جمعه ۱۳ دی ماه، مردم شهید پرور و ولایتمدار استان گیلان ارادت و علاقه خود را با برپایی راهیپمایی‌ها و اجتماعات عظیم در سرتاسر شهرستان‌های گیلان به این شهید بزرگوار نشان دادند.

مردم گیلان با برپایی راهپیمایی در روز شهادت سردار دل‌ها پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در تمام شهرستان‌های گیلان بصیرت خود را بار دیگر در دی ماه به دنیا نشان دادند و این اقدام تروریستی آمریکای خبیث را محکوم کردند و خواهان انتقام سخت شدند.

همزمان با تشییع پیکر مطهر شهدای قهرمان ایران و عراق در کربلا، مشهد، قم و تهران مردم استان گیلان و شهرستان رشت مراسمات مختلفی برگزار کردند تا در این قیام تاریخی شریک باشند و آمادگی خود را برای گرفتن انتقامی سخت از دولت منحوس ترامپ به دنیا اثبات کنند.

 

و سرانجام در شامگاه روز سه‌شنبه که پیکر مطهر و اربا اربای سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بر روی دستان مردم کریم استان کرمان در حال تشییع بود و تصاویر منتشر شده از این قیامی تاریخی برای خداحافظی با پیکر مطهر این شهید عزیز کشور و مردم مسلمان دنیا و سپردن پیکرش به خاک و خداحافظی با روح خالصش در آسمان، مراسم شام غریبان در گلزار شهدای شهرستان رشت با حضور پرشکوه مردم برگزار شد.

سوریه تصویر جنازه حاج قاسم سلیمانی در تاریخی سابقه ورود این تسخیر قلوب به دلهای مردم ای بی دلیل نیست و حتماً سردار سلیمانی شما بگوید که با قرآن انس بگیرید و همیشه بود یک قرآن کوچکی همیشه همراه خود داشت ن را با فهم و درک تلاوت می‌کرد و در آیات تأمل می‌کرد.

 

مردم فوج فوج به گلزار شهدای رشت آمدند، مردمی که آرزو داشتند در مراسم تشییع سردار شرکت کنند اما نتوانسته بودند امشب در گلزار شهدا و بر سر مزار شهدای مدافع حرم گیلانی حاضر شدند تا شهادت فرمانده‌شان را به آن‌ها نیز تسلیت بگویند.

شنیدن خاطرات سردار شهید از زبان همرزمانش کمی تسلای دل بازماندگان بود، سخنران مراسم شام غریبان از همرزمان سردار نقل می‌کرد که حاجی همیشه یک قرآن کوچک همراهش بود و آن را تلاوت می‌کرد، می‌گفت وقتی حاج قاسم به تلاوت قرآن مشغول می‌شد دل و جان و ذهنش همه متوجه قرآن می‌شد و همین قرآن خواند‌هایش موجب این عزت و کرامت در دنیا و عزیز شدن در پیشگاه الهی شد.

 

آری سردار عزیز ما، عزیز تمام دل‌های آزاده دنیا شد، عزیز دل رهبر انقلاب، عزیز دل ولی فقیه زمان شد که آنگونه در فراقش بر سر جسم بی‌جانش یک نماز به یاد ماندنی و تاریخی خواند تا جایی که بغش گلوی مبارکش را فشرد و نتوانست اشک نریزد و اشک‌های مقدس ناله تمام مردم تهران را که برای تشییع پیکر و نمازگزاردن بر پیکر پاکش حاضر شده بودند به آسمان رساند.

قرآن چنان در روح و جان حاج قاس عزیزمان بروز و ظهور کرده بود که حاج آقا خیرخواه می‌گوید همین عشق و انس با کلام خدا بود که خدایش او را عزیز دل مردم کرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیرخواه می‌گوید سردار خاضع بود چون خودش را خادم ملت و دین می‌دانست و هیچ گاه به خود نمره قبولی نمی‌داد و همیشه در حال تلاش برای خدمت بود.

از صدر اسلام تا انقلاب، از انقلاب تاکنون و از اکنون تا آینده آن کس که به خود نمره ۲۰ داد عاقبت خوبی ندارد، باید برای مردم کار کرد تا خدا به انسان نمره دهد، باید منیت را کنار گذاشت و سردار سلیمانی، سردار شهید عزیزمان که مانند اربابش به شهادت رسید.

سخنران مراسم می‌گوید که عزت و اقتدار حاج قاسم یک معجزه الهی است، خداوند خواسته که به او عزت دهد و گواهش نیز حضور عظیم و گسترده مردم در ایران و عراق برای تشییع و ابراز ارادت به رشادت‌های مثال‌زدنی این شهید عالی مقام است.

 

حاج قاسم سلیمانی یک فرد نبود، یک شخص رزمنده نبود، یک سرباز فدایی اسلام و ایران بود که دلش برای هر مظلومی در هر جای دنیا می‌تپید، او فرهنگی تمام نشدنی بود که با شهادتش خودن پاکش این فرهنگ را تداوم خواهد بخشید، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیرخواه معتقد است که شهید سپهبد سلیمانی شخصیتی بی‌مثال و بی‌بدیل بود که تمام دنیا به سوگ او نشستند.

درست است که ایران فرماندهان بسیاری دارد اما شهید سپهبد قاسم سلیمانی یک رنگ و بوی دیگر داشت، حاج آقا خیرخواه می‌گوید مطمئنا راه حاج قاسم را سردار قاآنی ادامه خواهد داد اما دشمن شخصیتی را از ما گرفت که دومین بازوی ولایت بود و ان شاالله ما انتقام اصلی را در زمان ظهور خواهیم گرفت و ضربه شدید و محکمی نیز در آینده نه چندان دور به دشمن وارد می‌کنیم.

 

درست است که دشمن یکی از سرداران بی‌همتای ایران را ناجوانمردانه به شهادت رساند اما تا‌ زمانی که مقام معظم رهبری در ایران هستند و رهبر و ولی‌فقیه مسلمانان دنیا را داریم آمریکا و دشمنان اسلام هیچ غلطی نمی توانند بکنند، سخنران مراسم شام غریبان شهید سلیمانی می‌گوید که اگر یک حاج قاسم را از دست دادیم مردم نشان دادند تک تکشان یک حاج قاسم دیگر هستند.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول