اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اجتماعی کردن، مهمترین سیاست در مقابله با اعتیاد است/ مصوباتی که نوشته اما خوانده نمی‌شوند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: اجتماعی کردن مهمترین سیاست مقابله با آفت جامعه یعنی اعتیاد در کشور است.

اجتماعی کردن، مهمترین سیاست در مقابله با اعتیاد است/ مصوباتی که نوشته اما خوانده نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محمود آشناگر ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اجتماعی کردن موضوع مبارزه با این پدیده با اجرای طرح یاری‌گران زندگی است.

وی عنوان کرد: این طرح با محوریت اجتماعی کردن مبارزه و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه درباره عواقب و مشکلات ناشی از اعتیاد و مصرف مواد مخدر در حال اجرا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح ۲۰ درصد از مراکز آموزشی کشور مشارکت داده شده‌اند.

آشناگر بیان کرد: کاهش سن اعتیاد و افزایش میزان مصرف گواه ناکارآمدی روش‌های اجرا شده در کنترل این پدیده اجتماعی است

وی با ناقص خواندن پروسه درمان معتادان تاکید کرد: بسیاری از این افراد بارها به مراکز درمانی مراجعه و دوره درمان را طی کرده اما مجدداً به چرخه سوء مصرف مواد مخدر بازگشته‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اجرایی نشدن مباحثی ملنند حمایت‌های اجتماعی، کارآفرینی و اشتغال معتادان درمان شده افزود: مسائل یاد شده موجب بازگشت دوباره بهبودیافتگان به چرخه سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.

آشناگر با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید حول محور مباحث پیشگیری متمرکز شود، گفت: پیشگیری تنها راهکار مقابله با این پدیده و آفت اجتماعی است.

وی تصریح کرد: البته یکی از راه‌های تحقق این مهم اجرای مناسب طرح یاری‌گران زندگی و سیاست‌گذاری‌ها بر اساس اجرای اقدامات پیشگیرانه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات این شورا بیان کرد: مصوبات نوشته شده اما گویا خوانده نمی‌شوند.

آشناگر با تاکید بر اینکه مقابله با آفت اعتیاد نباید در قالب وظایف اداری دیده شود، عنوان کرد: هر یک از ما باید به عنوان مسوولیت اجتماعی به این پدیده پرداخته و در زدودن این آفت از پیکره جامعه ایفای نقش داشته باشیم.

وی با نامطلوب خواندن شرایط کمیته مشارکت‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه مواد مخدر در لرستان افزود: لرستان با ۳۶ سمن پایین‌ترین تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه را داشته و بروجرد نیز در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان در پایین‌ترین سطح قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان خاطرنشان کرد: از سویی از مجموع ۴ سازمان‌ مردم‌نهاد فعال در حوزه مقابله با اعتیاد تنها یک سازمان با این شورا همکاری دارد.

آشناگر تاکید کرد: با توجه به نقش پدیده اعتیاد در آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، کودک و همسرآزاری، نزاع‌ها و برخی جرائم باید عزمی همگانی با هدف مقابله با این پدیده شکل گیرد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول