اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخباری از جابه‌جایی یا تخلیه نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه

منابع خبری از تخلیه چند نقطه توسط آمریکا در شرق سوریه خبر دادند اما برخی دیگر گفتند این اقدام جابه‌جایی‌هایی برای اتخاذ تدابیر احتیاطی است.

اخباری از جابه‌جایی یا تخلیه نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های سوری از تدارک نظامیان آمریکایی برای ترک پایگاه‌هایشان در استان الحسکه و دو میدان نفتی در دیر الزور خبر داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز گزارش داده بود، نظامیان آمریکا پایگاه غیرقانونی خود در خراب الجیر واقع در منطقه المالکیه در شمال شرق استان الحسکه  نزدیک مرز سوریه، عراق و ترکیه را قریب به شش ماه بعد از حضور آنها در این پایگاه در شمال شرق استان الحسکه ترک کردند.

به گزارش سانا، نظامیان اشغالگر آمریکایی که در پایگاه خراب الجیر مستقر هستند امروز شروع به تخلیه نهایی پایگاه کردند و قریب به 40 کامیون حامل تجهیزات نظامی، خودروهای زرهی به سمت روستای السویدیه در نزدیکی گذرگاه الولید حرکت کردند تا به سمت خاک عراق عقب نشینی کنند.

در همین راستا منابع بومی در ریف جنوبی شهر الحکسه خبر دادند پنجاه کامیون حامل تجهیزات نظامی و لجستیک متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکا پایگاه غیرقانونی خود در شهر الشدادی را ترک کردند و به سمت منطقه الهول در شرق الحسکه رفتند تا از آنجا  از طریق گذرگاه الولید از سوریه به سمت خاک عراق  عقب‌نشینی کنند.

به گفته این منابع تعدادی از کامیون‌هایی که از شهر الشدادی خارج شدند از مقرهای نیروهای نظامیان آمریکایی در شرق استان دیر الزور آمده بودند.

از سوی دیگر شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه خود اخبار حاکی از خروج نظامیان آمریکایی از دو پایگاه خود در سوریه به سمت عراق را تکذیب کرد.

بنا بر این گزارش نظامیان آمریکایی در میدان‌های  نفتی العمر و کونیکو در استان دیر الزور و در فرودگاه «خراب الجیر» در ریف المالکیه  عملیات باز استقرار انجام دادند.

به گفته منابع المیادین، بازاستقرار نیروها به سمت دو پایگاه ائتلاف آمریکایی در شهرهای الشدادی و رمیلان در جنوب و شمال استان الحکسه روی داد.

این منابع افزودند: تخلیه این پایگاه‌ها از طریق انتقال نظامیان با پشتیبانی جنگنده‌ها و بالگردهای ائتلاف و ساعاتی قبل از حمله ایران به پایگاه عین الاسد عراق انجام شده بود.

منابع المیادین گفتند: تحرکات آمریکا در سوریه آغاز عقب نشینی نیروهایش نیست بلکه اقداماتی پیشگیرانه برای حفاظت از نیروهایش در برابر حملات احتمالی است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول