اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اعمال محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی برای مشمولان غایب

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: محدودیت ها و محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب از جمله ممنوعیت بکارگیری و استخدام، لغو صدور پروانه کسب اعمال می شود‌.

اعمال محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی برای مشمولان غایب

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی مجیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های خبری استان در سنندج با اشاره به اینکه خدمت نظام وظیفه در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در ماده قانونی ۱۰، ۵۸ و ۶۳  به صراحت به آن اشاره شده است، اظهار کرد:  سربازان تامین کننده امنیت و آسایش جامعه هستند در این راستا از احترام و منزلت اجتماعی برخوردارند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان اظهار کرد: معاف شدن یا مشمولیت به خدمت وظیفه عمومی به صراحت در ماده ۱۰  خدمت وظیفه عمومی مشخص شده است.

وی صدور پروانه کسب و مجوز اشنغال، پرداخت وام مسکن و کشاورزی را تنها منوط به اتمام خدمت در نظام وظیفه دانست و گفت: استخدام در هیچ ارگانی قانونی نیست مگر اینکه وضعیت مشمولیت مشخص شود.

مجیدی همچنین ممنوعیت خروج از کشور و م ممنوعیت دریافت تسهیلات از دیگر محرومیت‌های اجتماعی غایبین نظام وظیفه عمومی است.

وی یادآور شد: افرادی که به سن ۱۸ سالگی رسیدند مشمول خدمت در نظام وظیفه شناخته می‌شوند و باید با مراجعه به پلیس + ۱۰ خود را معرفی کنند و خدمت خود را تعیین تکلیف کنند در غیر این صورت وارد مرحله غیبت می‌شوند.

مجیدی افزود: طبق ماده ۵۸ وظیفه خدمت مشمولان برای اعزام دوره خدمت باید به معاونت عمومی سراسر کشور مراجعه کنند تا غیبت نخورند.

به گفته معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان، مشمولان نظام وظیفه ای که مشغول تحصیل هستند باید از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

مجیدی خاطرنشان کرد: مشمولانی که یک روز تا سه ماه غیبت داشته باشند سه ماه اضافه خدمت، مشمولانی که سه ماه و بیشتر غیبت داشته باشند ۶ ماه اضافه خدمت برای آنها تعیین می‌شود.

وی همچنین افزود: مشمولانی که بیش از ۶ ماه غیبت داشته باشند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مجیدی گفت: طبق ماده ۶۳ وظیفه عمومی اگر نهادی یا ارگانی مشمولان غایب را بکار گیرد معاد ل هزینه یک سرباز در سال جریمه می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان در خصوص معافیت مشمولانی که دارای مشکلات جسمی _ روحی هستند گفت: این عده از مشمولان با مراجعه به پلیس+۱۰  و بررسی مشکلات در کمیسیون عالی شورای پزشکی از معافیت پزشکی برخوردار خواهند شد.

وی یادآور شد: کفالت نیز شرایط خاص خود را دارد افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت از کارافتادگی و بیماری والدین می‌توانند از معافیت وظیفه عمومی برخوردار شوند.

مجیدی همچنین در زمینه معافیت پسر تک فرزنده خانواده گفت: در صورتی که پدر خانواده ۷۰ سال سن داشته باشد پسر وی مشمول معافیت وظیفه عمومی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر میزان موالید کاهش یافته است کاهش مشمولان بوضوح دیده می‌شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کردستان همچنین در زمینه طلاق‌های صوری برای معاف کردن پسر خانواده گفت: تحقیقات وسیع و جامعی انجام می‌شود و در این راستا نظارت و کنترل بیشتری انجام می‌شود.

وی افزود: خدمت نظام وظیفه عمومی در کردستان ۱۹ ماه و در شهرستان مریوان ۱۸ ماه است.

به گفته وی، متولیدین سال ۵۵ به بعد مشمولان وظیفه غایب محسوب می‌شوند و از بسیاری خدمات اجتماعی محروم می‌شوند.

وی افزود: سامانه ۱۹۷ سامانه ملاقات عمومی با مسولان  انتظامی است، سامانه ۰۹۶۴۸۰ تلفن گویای نظام وظیفه است در وقت اداری آماده پاسخگویی به مشکلات شهروندان است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول