اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

احداث بازارچه عرضه محصولات ارگانیک و عشایری در مهدی‌شهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ایجاد بازارچه محلی در ورودی شهرستان مهدی‌شهر را کانال ارتباطی مطلوب برای عرضه تولیدات ارگانیک و عشایری به بازار تقاضا دانست.

احداث بازارچه عرضه محصولات ارگانیک و عشایری در مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حشمت‌الله عسگری صبح امروز در نشست جمع‌بندی مسائل و موارد پیرامون محل پیشنهادی جهت احداث بازارچه عرضه محصولات ارگانیک و عشایری شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: راه‌اندازی بازارچه عرضه محصولات صنایع‌دستی، اُرگانیک و محصولات عشایری در شهرستان‌های استان سمنان مورد تأکید ما بوده و هست که این مهم در شهرستان مهدی‌شهر به‌واسطه تولیدات مطلوب در بخش‌های مختلف از قبیل صنایع‌دستی، باغی، محصولات کشاورزی و به‌خصوص محصولات و تولیدات ایل سنگسری، باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه معرفی ایل سنگسری باید همواره همراه با ارائه محصولات و تولیدات آنها به بازار بزرگ تقاضا باشد، ادامه داد: محصولات و صنایع‌دستی مطلوبی از سوی ایل سنگسری در طول سال تولید می‌شود که نیاز است تا در راستای توجه به ایل سنگسری و تقویت اقتصاد آن، این مجموعه بزرگ و مطلوب تولید را به یک بازار تقاضا با گستره وسیع ارتباط دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: بهترین نقطه و مکان‌یابی مناسب برای ارتباط بین عرضه تولیدات و محصولات شهرستان مهدی‌شهر و محصولات ایل سنگسری و بازار تقاضای مطلوب با گستره وسیعی که در شهر سمنان وجود دارد، شهر درجزین است.

عسگری با بیان اینکه این بازارچه باید عنوان بازارچه عرضه محصولات ارگانیک و محصولات عشایری راه‌اندازی شود، اذعان داشت: در حال حاضر به‌صورت پراکنده در شهر ارائه محصولات و تولیدات لبنی ایل سنگسری و محصولات اُرگانیک باغی و کشاورزی از نقاط مختلف شهرستان وجود دارد که نیاز به راه‌اندازی و ایجاد یک مجموعه منسجم برای عرضه این مهم به بازار تقاضا به‌صورت مشهود، احساس می‌شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های خوب صورت گرفته در خصوص معرفی محصولات و تولیدات شهرستان مهدی‌شهر، تأکید کرد: تاکنون مجموعه منسجمی برای انجام این مهم در شهرستان وجود نداشت که راه‌اندازی بازارچه عرضه محصولات اُرگانیک و محصولات عشایری شهرستان مهدی‌شهر با در نظر گرفتن تمامی ابعاد و جوانب آن، تدوین طرح جامع اقتصادی مطلوب در این خصوص و توجه به مسائل و مباحث فرهنگی پیرامون آن، می‌تواند در معرفی ایل سنگسری و تولیدات آنها و شناساندن پتانسیل‌های شهرستان در حوزه تولیدات باغی و محصولات کشاورزی بسیار مؤثر باشد.

عسگری با تأکید بر در نظر گرفتن مسائل فرهنگی در زمینه راه‌اندازی این مجموعه گفت: ضمن توجه جدی به مسائل اقتصادی بازارچه محصولات ارگانیک و عشایری شهرستان مهدی‌شهر، باید این مجموعه به‌عنوان دروازه فرهنگی برای معرفی شهرستان به مسافران باشد.

وی با بیان اینکه موقعیت مکانی باید به‌گونه‌ای باشد که مجموعه‌ای مفرح بوده و هم برای تفریح و هم برای خرید خانواده‌ها مناسب باشد، عنوان کرد: از حیث فنی این موضوع باید بررسی شود و در صورت قابل دفاع بودن، مسائل تأمین مالی، اجرا و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مورد جمع‌بندی قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: طرح جامع اقتصادی این طرح در اسرع وقت تدوین و مباحث فرهنگی پیرامون آن بررسی و از مشارکت دستگاه‌های اجرایی به بهترین نحو ممکن استفاده شود که تا پایان سال شاهد بهره‌برداری این مجموعه باشیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول