اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ارتقای مهارت کارکنان دولت؛ ضروری همیشگی

استاندار سمنان گفت: ارتقای مهارت کارکنان دستگاه‌های اجرایی با آموزش‌های کاربردی در استان سمنان با جدیت پیگیری شود و در دستور کار قرار گیرد.

ارتقای مهارت کارکنان دولت؛ ضروری همیشگی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر صبح امروز در جلسه کارگروه مدیریت استانداری سمنان اظهار کرد: ۱۰ شاخص اصلاح و شفافیت نظام اداری با تلاش مدیران کل ستادی استانداری و فرمانداران در دستور کار و در گام اجرایی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه و ریشه‌کنی به فساد اداری باید مورد توجه قرار گیرد و با تلاش مضاعف برای توسعه استان با بهره‌گیری از رویکردهای کاربردی و عملی اقدام شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی باید کاربردی باشد، تصریح کرد: با دستگاه‌های اجرایی که روی طرح‌های غیرکاربردی هزینه می‌کنند، برخورد شود.

پست‌های سازمانی بدون استفاده در استانداری سمنان زیاد است

وی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های از این دست، فرصتی مثبت برای اصلاح و شفاف‌سازی نظام اداری در استان سمنان است.

آشناگر با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران ستادی استانداری سمنان در نظم کاری و در اجرای دیگر شاخص‌ها خوش درخشیدند، گفت: ادامه این روند در اصلاح ساختار اداری و شفافیت در کار بسیار تأثیرگذار است.

استاندار سمنان افزود: پست‌های سازمانی بدون استفاده در استانداری سمنان زیاد است که باید در ارتباط این موضوع تغییراتی انجام شود.

وی اضافه کرد: با توسعه فناوری‌ها، استفاده از نیروی انسانی در استانداری سمنان باید هدفمند باشد و چرخش شغلی با تصمیم‌های نظام‌مند مورد توجه باشد.

سمنان؛ از استان‌های ممتاز دولت الکترونیک

حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: میز خدمت از سال ۱۳۹۶ با دستور رئیس‌جمهور در گام اجرایی قرار گرفت و در استانداری سمنان نیز برپا شد.

وی بیان کرد: سازوکارهای اصلاح نظام اداری برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در ۱۰ برنامه به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: در ۱۰ برنامه مذکور، زیرشاخص‌هایی وجود دارد که برای اجرای رویکردهای ابلاغی در این کارگروه تلاش می‌شود.

سعدالدین ادامه داد: برگزاری نشست‌های از این دست برای مقابله با فساد و شفافیت اداری تأثیرگذار است؛ توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

استفاده از نیروی انسانی در استانداری سمنان باید هدفمند باشد 

وی تصریح کرد: سمنان از استان‌های ممتاز در اجرای دولت الکترونیک در کشور است.

در جلسه کارگروه مدیریت استانداری سمنان تأکید شد که توجه جدی به اجرای دقیق دستورات رئیس‌جمهور در اصلاح و شفاف‌سازی نظام اداری مورد توجه استانداری سمنان است.

توجه به میز خدمت با توجه به دولت الکترونیک به‌صورت جدی در دستور کار استانداری سمنان و راه‌اندازی میز خدمت در ساختمان شماره ۲ استانداری به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر در دستور کار است.

صیانت از حقوق شهروندی، پاسخ و رسیدگی به شکایت مردمی از رویکردهای اصلی برای تحقق اصلاح نظام اداری است که استانداری سمنان به‌صورت جدی پیگیر آن است.

خدمات‌رسانی مطلوب دستگاه‌های اجرایی به اقشار مردم با توجه به رویکردهای جدید در اصلاح نظام اداری مورد توجه است.

بیش از ۱۰۰ شاخص برای خدمات‌رسانی و رسیدگی به مشکلات اقشار مردم از سوی فرمانداری‌ها و استانداری‌ها تعریف شده است.

دغدغه‌مندی و تسریع برای گره‌گشایی از مشکلات احتمالی اقشار مردم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2249/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول