اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نقش موثر اصناف در کنترل و نظارت بر بازار

استاندار زنجان با اشاره به نقش اصناف در حفظ آرامش جامعه گفت: بازار در کنترل و نظارت بر قیمت بسیار موثر است.

نقش موثر اصناف در کنترل و نظارت بر بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع استان زنجان اظهار کرد: باید فضای جامعه امروز را آرام نگه‌ داریم.

استاندار زنجان با اشاره به نقش اصناف در حفظ آرامش جامعه عنوان کرد: بازار در کنترل و نظارت بر قیمت بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل اصناف باید با کمک دستگاه‌ها حل شود، عنوان کرد: در این میان کمک امور مالیاتی و تامین اجتماعی موثر است.

حقیقی در واکنش به اعتراض اصناف به فعالیت مراکز سنتی و سفره‌خانه‌ها بیان کرد: اجرای قوانین برای این واحدها باید با واحدهای مشابه یکسان باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید لیست واحدهای صنفی مورد حمایت دولت احصا شود‌، گفت: این لیست در ستاد تنظیم بازار بروزرسانی شده و به مرکز اعلام شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نقش موثر اصناف در ایجاد اشتغال بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: این در حالی است که اصناف از هیچ تسهیلاتی بهره نمی‌گیرند.

سید محمود موسوی با بیان اینکه اشتغال خرد در مقایسه با اشتغال شرکت‌های بزرگ مقاوم‌تر است، عنوان کرد: برخی شرکت‌های بزرگ به سبب اهرم قدرت ایجاد کار برای دولت مشکل‌ساز می‌‌شوند.

وی با بیان اینکه کشورهای جهان اشتغال خرد را زیر بنای اشتغال خود قرار داده‌اند، بیان کرد: موازی‌کاری برای فعالیت یک واحد صنفی و دریافت مجوز از چند نهاد مشکل‌ساز شده است.

موسوی با بیان اینکه عدم حمایت از اصناف بسیار برای این واحدها مشکل‌ساز شده است، گفت: درخواست می‌شود حمایت‌ها از اصناف افزایش یابد.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه زمانی یک هزار و ۲۵ صنف مورد حمایت دولت بود، عنوان کرد: اکنون فقط قریب به ۳۷ صنف مورد حمایت دولت است که باید در مورد آن تدبیر شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۴۵ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان برگزار شده است، اظهار کرد: یک هزار و ۵۶۲ مصوبه خروجی این ستاد است.

امیرعلی مسیبی با بیان اینکه در سال‌جاری ۸۶۲ مصوبه ستاد تسهیل استان زنجان بوده است، عنوان کرد: ۶۵۲ مصوبه اجرایی شده و مابقی در دست اقدام است.

وی افزود: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان ۷۳ درصدد محقق شده است.

انتهای پیام/73009/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول