اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۵۲ درصد تسهیلات مشاغل خانگی گلستان به جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: تاکنون 30 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد که ۵۲ درصد آن متعلق به جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

۵۲ درصد تسهیلات مشاغل خانگی گلستان به جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، موسی بی‌باک در جلسه ای با حضور سمن‌های فعال در حوزه اشتغال از برخورداری ۸۳ درصدی بانوان از تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبر داد و اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۶ هزار ۹۰۰ طرح، تسهیلاتی به ارزش ۵۴ میلیارد تومان دریافت کردند که ۸۳ درصد این تسهیلات به بانوان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون نیز 30 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد که ۵۲ درصد آن متعلق به جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

 مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به مهارت‌آموزی به عنوان کلید اشتغالزایی اشاره کرد و یادآور شد: هرچه مهارت آموزی بیشتر باشد نرخ مشارکت اقتصادی بالاتر می‌­رود و مردم باید نگاهشان را به کسب تحصیلات بالا همراه با مهارت معطوف کنند.

وی اذعان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد افراد جویای کار فاقد مهارت لازم هستند و این فرصت خوبی است که برای مهارت‌آموزی به سراغ طرح کارورزی بروند.

بی‌باک تاکید کرد: باید برای رشته‌های نوین مانند فناوری اطلاعات و همچنین شبکه‌ای کار کردن وقت بیشتری بگذاریم و در پی این هستیم در رشته‌های سنتی بازنگری کنیم.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به حضور فعال بانوان در طرح‌های اشتغالزای روستایی گفت: در بعضی از روستاها کارهای بسیار مفیدی اجرا شده و روستائیان تسهیلات خوبی دریافت کردند و در حال حاضر ما جزو سه استانی هستیم که ۵۰ درصد از طرح‌های آن مختص بانوان است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: هدف ما این است که ارتباط بین سمن‌ها و دولت نزدیک‌تر شود و در این ارتباط نزدیک بین مردم و دولت به چالش‌ها و ارائه راهکارهای مثبت بپردازیم تا مسئله اشتغال بانوان حل شود.

الهه غیناقی در مورد فعالیت‌هایی که در حوزه بانوان در سال جدید صورت گرفته اشاره کرد و افزود: طرح بانویار، کارآفرینی، نمایشگاه‌های بانوان و تجلیل از کارآفرینان از جمله طرح‌هایی بود که در جهت تقویت بانوان پیگیری کردیم.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول