اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

روحانی خبر داد: ایجاد کمیسیون مشترک بین ایران و قطر

رئیس جمهور گفت: امروز تصمیم گرفتیم کمیسیون مشترک دو کشور به صورت منظم و سالانه تشکیل شود و همچنین تصمیم گرفتیم روابط سیاسی و رفت آمد مقامات سیاسی و اقتصادی بیشتر شود تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های آن به نفع دو ملت استفاده کنیم.

روحانی خبر داد: ایجاد کمیسیون مشترک بین ایران و قطر

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز در نشست خبری مشترک با  شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر گفت: برای همه روشن است که روابط دو کشور برادر، روابط تاریخی است و در گذشته همواره حسن همجواری و دوستی برقرار بوده است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر بعد از آن که برخی از کشورها حصر و تحریمی را علیه قطر به وجود آوردند ایران به وظایف همسایگی و دوستی و تاریخی خودش عمل کرد و در کنار قطر بود و در آینده هم کنار قطر خواهد ماند. 

روحانی با تاکید بر اینکه در مذاکرات امروز تصمیمات مهمی را برای گسترش روابط دو کشور برداشتیم گفت: ما روابط سیاسی خوبی داریم و در زمینه‌های اقتصادی تجاری علمی و فرهنگی ظرفیت‌های بسیار خوبی را داریم. در چند ماه آینده کمیسیون مشترک بین دو کشور تشکیل خواهد شد و امیدواریم در کنار تشکیل کمیسیون مشترک، همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری و فناوری بین دو کشور در همه زمینه ها ایجاد شود.

وی گفت: امروز تصمیم گرفتیم کمیسیون مشترک  دو کشور به صورت منظم و سالانه تشکیل شود و همچنین تصمیم گرفتیم روابط سیاسی و رفت آمد مقامات سیاسی و اقتصادی بیشتر شود و بتوانیم از همه ظرفیت‌های آن به نفع دو ملت استفاده کنیم. 

رئیس جمهور تاکید کرد: با توجه به اهمیت امنیت منطقه و به ویژه راه های آبی در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان تصمیم گرفتیم که رایزنی‌ها و همکاری‌های بیشتری را برای امنیت کل منطقه داشته باشیم برای این سفر و حضور امیر قطر و همراهانشان در ایران اهمیت قائل هستیم و امیدواریم شاهد مناسبات وسیع تری بین دو کشور و باشیم

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: امیدوارم این سفر تاثیر بسیار مفیدی برای دو کشور داشته باشد و از حضور ایشان در تهران سپاسگزاری می کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول