اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

25 هزار بیمار در انتظار پیوند عضو هستند

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان میزان بیماران نیازمند به عضو پیوندی را بیش از 25 هزار نفر اعلام کرد و گفت: روزانه هفت تا 10 ایرانی به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‎کنند.

25 هزار بیمار در انتظار پیوند عضو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کتایون نجفی‎زاده عصر امروز در دومین دوره آموزشی تخصصی مدیریتی فراهم‎آوری اعضای پیوندی استان گلستان اظهار کرد: اهدای عضو در کشور پیشرفت داشته و از سال گذشته تاکنون اهدای عضو با شیب افزایشی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه سالانه 16 هزار نفر بر اثر تصادف فوت می‎کنند، بیان کرد: از بین مرگ‎ومیر ناشی از تصادفات 5 تا 8 هزار نفر مرگ مغزی در سال وجود دارد که از این میزان بین 2 هزار  و 500 تا 4 هزار بیمار مرگ مغزی قابلیت اهدا دارند اما متأسفانه کمتر از یک هزار نفر اهدای عضو می‎کنند.

روزانه هفت تا 10 ایرانی به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‎کنند

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، میزان بیماران نیازمند به عضو پیوندی را بیش از 25 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: روزانه هفت تا 10 ایرانی به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‎کنند.

نجفی‎زاده متذکر شد: به طور میانگین 3 هزار بیمار مرگ مغزی قابل اهدا وجود دارد که کمتر از یک هزار نفر به اهدا رسیدند و اعضای پیوندی 2 هزار نفر دیگر اسیر خاک شد و به بیمار نیازمند پیوند اهدا نشده است.

وی بیان کرد: اگر به جای یک هزار نفر، 2 هزار نفر اهدای عضو کنند نیاز کشور به پیوند برطرف می‎شود.

 مردم تا زمانی که مردم به باور اهدای عضو نرسند به اهدای آن رضایت نمی‎دهند

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به اینکه میزان اهدای عضو در استان گلستان پایین است، ابراز کرد:  کمبود نیروی متخصص، کمبود بودجه، حمایت مسؤولان و خیرین و صدا و سیما عامل پایین بودن میزان اهدای عضو نیست بلکه مشکل در فقدان هم‎افزایی است.

نجفی‎زاده تأکید کرد: همه ارگان‎های فرهنگی کشور و استان باید دست به دست یکدیگر بدهند تا میزان پیوند عضو در کشور از جمله گلستان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات آگاهی اجتماعی برای اهدای عضو وجود ندارد و تا زمانی که مردم به باور موردنظر نرسند به اهدای عضو رضایت نمی‎دهند.

انتهای پیام/83018/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول