اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

ضدعفونی شدن تمامی مرغداری‌های مادر در لرستان/ موردی از آنفولانزای مرغی مشاهده نشده است

مدیر اداره طیور و زنبور عسل دامپزشکی لرستان گفت: در سال جاری تمامی مرغداری‌های تخم گذار و مادر استان را به صورت رایگان ضد عفونی کرده‌ایم.

ضدعفونی شدن تمامی مرغداری‌های مادر در لرستان/ موردی از آنفولانزای مرغی مشاهده نشده است

عزیزالله نورالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: بیماری آنفولانزای پرندگان هر ساله با آغاز فصل فصل سرما در میان پرندگان شایع می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته هیچ گونه تلفاتی در راستای بیماری آنفولانزا در استان شاهد نبودیم، افزود: برای آخرین بار در اسفند ماه 96 شاهد تلفات زیادی از بیماری آنفولانزا در میان طیور استان بودیم.

مدیر اداره طیور و زنبور عسل  دامپزشکی لرستان بیان کرد: در سال جاری حدود 16 کانون بیماری در استان‌های اطراف شناسایی شده است که تا به امروز خوشبختانه گزارشی از تلفات بر اثر آنفولانزا در استان نداشته‌ایم.

نوراللهی با اشاره به اقداماتی که برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان انجام‌شده است، تصریح کرد: امسال و سال گذشته کلاس‌های آموزشی متنوعی برای مرغداران لرستانی به منظور مقابله با این بیماری برگزار شده است.

وی در بخش پایانی صحب‌های خود با عنوان کردن این موضوع که امسال بیش از یک میلیون 600 هزار مرغ محلی به صورت رایگان واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدام ذکر شده در سال جاری تمامی مرغداری‌های تخم‌گذار و مادر استان را به صورت رایگان ضد عفونی کرده‌ایم.

انتهای پیام/85016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول