اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تندیس شهید سلیمانی در رویان شاهرود نصب می‌شود

رئیس انجمن سفال شهرستان شاهرود گفت: تندیس سپهبد شهید قاسم سلیمانی طراحی و در رویان شاهرود نصب می‌شود.

تندیس شهید سلیمانی در رویان شاهرود نصب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، رضا نوری از طراحی، ساخت و نصب تندیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این تندیس پس از ساخت در میدان رویان شاهرود نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتفاع این تندیس به ۶ متر می‌رسد، گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و با توجه به حمایت خیران، این تندیس هم‌زمان با چهلم این شهید سرافراز که مصادف با ۲۲ بهمن است، رونمایی می‌شود. 

رئیس انجمن سفال شهرستان شاهرود با اشاره به مشخصات این تندیس اظهار کرد: تندیس شامل قامت ایستاده سردار سلیمانی است که لبخند همیشگی بر لب دارد و بر روی کره زمین که نقشه ایران به‌صورت برجسته روی آن دیده می‌شود ایستاده و دستش را به نشانه سلام بلند کرده است.

نوری افزود: در این تندیس دوربینی بر گردن سردار حاج قاسم سلیمانی آویخته که نشان از بصیرت دارد و دور کره زمین مملو از لاله است؛ کره شبیه به قفس طراحی شده و بخشی از آن که مراد فلسطین است، پرنده‌هایی در حال شکستن قفس و پرواز هستند را تداعی می‌کند. 

وی با اشاره به هزینه ۴۵۰ میلیون ریالی ساخت این تندیس گفت: بخشی از هزینه ساخت این تندیس را دو فرد خیر از رویان و دیزج شاهرود و شهرداری رویان برعهده گرفته‌اند.

این هنرمند شاهرودی اضافه کرد: مصالح موردنیاز ساخت این تندیس را فلز، بتن، رزین و فایبرگلاس تشکیل می‌دهد.

به گزارش فارس؛ این هنرمند پیش از این نیز تندیس شهید حججی را طراحی کرده و ساخته است و در کارنامه هنری وی ساخت کوچک‌ترین خشت‌های جهان نیز با ضخامت کمتر از یک میلی‌متر نیز دیده می‌شود که ازنظر قطر و ظرافت بی‌نظیر بوده و نور را از خود عبور می‌دهد.

ظاهر شدن نام مبارک «الله» روی این خشت پس از عبور نور یکی دیگر از ویژگی‌های نازک‌ترین خشت سفالی جهان است که مراحل تحقیقات تا ساخت این خشت نزدیک به سه سال به طول انجامیده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول