اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مزایده و مناقصه برای کالاهای قاچاق سلامت محور انجام نشده است

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کردستان گفت: مزایده و مناقصه در بحث اقلام آرایشی بهداشتی، سلامت‌محور و خوراکی آشامیدنی قاچاق و تقلبی انجام نشده و همه اقلام امحاء می‌شود.

مزایده و مناقصه برای کالاهای قاچاق سلامت محور انجام نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی خداویسی ظهر امروز در نهمین جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور که در محل سالن جلسات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به گزارشاتی که از مرزبانی استان دریافت شده، بحث قاچاق معکوس البته در مقیاس و مقدار کم در استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: بهترین راهکار برای جلوگیری از قاچاق دارو  کنترل سیستمی و رصد از طریق دانشگاه علوم پزشکی است.

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کردستان با بیان اینکه در خصوص اقلام آرایشی و بهداشتی مباحث پیشگیرانه اهمیت زیادی دارد، افزود: انجام کارهای فرهنگی برای جلوگیری از قاچاق باید از طریق دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش انجام شود.

خداویسی تاکید کرد: در دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز پیش دبستانی آشنایی و آگاه‌سازی نسبت به اقلام سلامت محور باید مطرح و در این خصوص فرهنگ‌سازی شود و مردم گرایشی به خرید محصولات تقلبی و قاچاق نداشته باشند.

وی با اشاره به داروخانه‌هایی که در بحث قاچاق دارو فعالیت دارند، ادامه داد: ۲داروخانه که اقدام به عرضه اقلام آرایشی بهداشتی قاچاق و تقلبی کرده‌اند، شناسایی شدند.

وی گفت:‌ هرچند اغماض و رأفت اسلامی اولویت اصلی ماست اما با توجه به اخطارهای مکرر که به این دو داروخانه داده شده است، اگر تغییر رویه ندهند اسامی آنها را به مردم اعلام خواهیم کرد.

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کردستان گفت: در بحث اقلام آرایشی بهداشتی، سلامت‌محور و خوراکی آشامیدنی قاچاق و تقلبی هیچ مزایده و مناقصه انجام نشده و همه اقلام  قاچاق کشف شده امحاء می‌شود.

خداویسی با بیان اینکه همواره در بحث کشفیات ۱۰ درصد اقلام کشف و ۹۰ درصد از مبادی خارج می‌‌شود، افزود: این امر خصوصا در مبادی ورودی باید کنترل شود و در کنار آن دانشگاه علوم پزشکی از طریق سیستمی خود آن را رصد کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول