اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

۱۰ موکب مردمی برای ۱۰۰ هزار سیل‌زده سیستان و بلوچستان غذا آماده می‌کنند

رئیس کمیته هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات از اعزام ۱۰ موکب مردمی برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

۱۰ موکب مردمی برای ۱۰۰ هزار سیل‌زده سیستان و بلوچستان غذا آماده می‌کنند

حسن پلارک، رئیس کمیته هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس اظهار داشت: همانطور که شهید سردار سلیمانی در بهار امسال به یاری مردم سیل‌زده لرستان و خوزستان شتافت و موکب‌های اربعینی را در مناطق سیل‌زده فعال کرد، اکنون نیز باتوجه به گرفتاری مردم سیستان و بلوچستان در نظر داریم موکب‌های اربعینی را در این استان فعال و این راه را ادامه دهیم.

وی به بیانیه رهبر معظم انقلاب برای یاری به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان، افزود: پس از بیانیه رهبر معظم انقلاب، جلساتی با ستاد بحران استان داشتیم و نیازسنجی صورت گرفت که بر اساس آن مقرر شد در مرحله نخست ۱۰ موکب مردمی برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان به منطقه اعزام شود.

پلارک با بیان اینکه موکب‌های مردمی از امشب و فردا در استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان مستقر می‌شود، خاطر نشان کرد: این موکب‌ها که از استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، فارس، البرز و گیلان به سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند، آمادگی طبخ غذا برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر را دارند و علاوه بر طبخ غذای گرم، بسته‌های تغذیه و پوشاک نیز بین سیل‌زدگان توزیع می‌کنند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با اشاره به آمادگی موکب‌ها برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده در زمینه اسکان، گفت: ما آمادگی لازم برای اسکان مردم سیل‌زده را نیز داریم، اما در حال حاضر بر اساس گزارش‌های ارسالی به زودی آب فروکش کرده و مشکلی در زمینه اسکان سیل‌زدگان وجود ندارد، اما در صورت نیاز، موکب‌های اسکان را نیز مستقر خواهیم کرد.

به گزارش فارس، افراد علاقه‌مند و خیران برای مشارکت در امدادرسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری *۷۸۰*۱۰۴۰#  (ستاره ۷۸۰ ستاره ۱۰۴۰ مربع) اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول