اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

یک گام مهم؛ «متان سبز» کربن‌دی‌اکسید را بازیافت می‌کند

یک روش جدید توسعه یافته که به وسیله آن فتوسنتز مصنوعی می‌تواند از نور خورشید برای تبدیل دی اکسید کربن به متان استفاده کند.

یک گام مهم؛ «متان سبز» کربن‌دی‌اکسید را بازیافت می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل ازبی‌بی‌سی، یک روش جدید توسعه یافته که به وسیله آن فتوسنتز مصنوعی می‌تواند از نور خورشید برای تبدیل دی اکسید‌کربن به متان استفاده کند، این امر می‌تواند به دستگاه‌های دارای گاز طبیعی کربن خنثی منجر شود.

تبدیل دی اکسیدکربن به متان یک فرایند بسیار دشوار است و طراحی کاتالیزور برای موفقیت واکنش بسیار مهم است؛ کار نظری و محاسباتی محققان UM مؤلفه اصلی کاتالیزور را مشخص کرد: نانوذرات مس و آهن؛ مس و آهن بر روی اتم‌های کربن و اکسیژن خود بر روی مولکول‌ها قرار می‌گیرند.

این دستگاه نوعی صفحه خورشیدی است که با نانوذرات مس و آهن حک شده است؛ این می‌تواند از انرژی خورشید یا جریان الکتریکی برای تجزیه دی اکسید‌کربن و آب استفاده کند.

این دستگاه می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که تحت انرژی خورشیدی به تنهایی کار کند.

گفتنی است، در عمل، پانل فتوسنتز مصنوعی باید به منبع دی اکسید‌کربن غلیظ متصل شود؛ این دستگاه همچنین ممکن است تنظیم شود تا گاز طبیعی مصنوعی یا اسید فرمیک ، نگهدارنده رایج در خوراک دام تولید کند.

زتیان می، استاد دانشگاه مهندسی برق و علوم کامپیوتر گفت: «۳۰ درصد انرژی در ایالات متحده از گاز طبیعی تأمین می شود؛اگر ما بتوانیم متان سبز تولید کنیم، این کار بزرگی است».

UM چندین حق ثبت اختراع در این کاتالیزور در اختیار دارد و به دنبال شرکای تجاری است تا آن را به بازار عرضه کند.

محققان فکر می‌کنند که کاتالیزور با انرژی خورشیدی می‌تواند ظرف مدت ۵ تا ۱۰ سال دی اکسید‌کربن دودی را در درون سوخت‌های تمیز بازیافت کند.

این یافته‌ها در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول