اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پیگیری سیاست‌‌ها‌ی لجستیک و حمل و نقل مکران در بندر چابهار

نقش حمل و نقل و لجستیک در توسعه بنادر و همچنین سواحل مکران‌، در بندر چابهار دنبال می‌شود.

پیگیری سیاست‌‌ها‌ی لجستیک و حمل و نقل مکران در بندر چابهار

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه نخستین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک، و زنجیره تأمین چابهار، مجید طلیمی، دبیر این همایش، با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در روزهای 20، 21 و 22 بهمن ماه امسال‌، اظهار داشت: همزمان با این نمایشگاه، همایش نقش حمل و نقل و لجستیک در توسعه بنادر و سواحل مکران نیز با دعوت از مقامات ارشد وزارت خانه های مرتبط با توسعه سواحل مکران اعم از وزارت راه و شهرسازی و دیگر بخش‌های مرتبط با حوزه دریایی‌، ستاد توسعه سواحل مکران و دیگر دستگاه‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

وی افزود:  فدراسیون حمل و نقل و لجستیک، ستاد توسعه سواحل مکران، شورای عالی صنایع دریایی کشور و سازمان منطقه آزاد چابهار‌ دیگر تشکل‌های علمی و صنفی مرتبط با حمل و نقل و لجستیک نیز در مراسم حضور خواهند داشت.

طلیمی اضافه کرد: سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه‌، به طور مشخص توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور حد فاصله چابهار تا خرمشهر، مورد تاکید قرار گرفته است؛ منطقه ای که در برنامه‌های توسعه‌ای سال های گذشته مغفول مانده است، این در حالی است که در بند ۲۱ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه که از سوی مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شده، توسعه محور چابهار- خرمشهر با تاکید بر توسعه سواحل مکران مورد تاکید قرار گرفته است.

وی‌ اظهار داشت : هزینه حمل کالاهای ترانزیتی میان کشورهای حوزه اقیانوس هند و شمال اروپا از طریق مسیر کریدور شمال ـ جنوب تا حدود ۳۰ درصد نسبت به مسیرهای سنتی موجود ارزان‌تر است و کشورهای جنوب شرقی آسیا، آسیای مرکزی، خاورمیانه، حوزه اقیانوس هند و خلیج فارس و نیز شمال اروپا با پیوستن به کریدور حمل و نقل بین المللی شمال ـ جنوب که از جمله کریدورهای چندوجهی است‌ می توانند از مزایای آن در حمل و نقل سریع و ارزان کالاهایشان بین آسیا و اروپا استفاده کنند.

طلیمی ادامه داد: تکمیل زیرساخت‌های الزامی برای توسعه منطقه آزاد چابهار سرعت چشمگیری به خود گرفته است و اهمیت تسریع در ایجاد زیرساخت‌ها وقتی بیشتر به چشم می‌آید که توجه کنیم تقریباً جمعیتی معادل 800 میلیون نفر در بالادست چابهار وجود دارد که شامل پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه، قفقاز و شرق اروپا می‌شود و بازاری پرجمعیت‌تر را در پایین‌دست چابهار یعنی در کشورهای حاشیه اقیانوس هند را شاهد هستیم..

وی افزود: این در حالی است که ‌در نقشه جهان، هیچ نقطه‌ای مناسب‌تر از چابهار برای وصل کردن این دو بازار به یکدیگر وجود ندارد و روشن است که اتصال این دو پهنه که هم به لحاظ مصرف، بسیار گسترده است و هم کانون‌های بزرگ تولید مواد اولیه و محصول نهایی را در خود جای‌داده چه تحول عظیمی را در چابهار و حلقه‌های ارتباطی‌اش در محور شرق پدید خواهد آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول