اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

صدرنشینی آلودگی اصفهان در میان کلان‌شهرها

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان گفت: اصفهان در بین ۸ کلان شهر رتبه اول آلودگی را دارا است و با توجه به اقلیم بسیار شکننده استان باید توجه شود که در کنار فعالیت اقتصادی به مشکلات محیط‌زیست هم توجه شود.

صدرنشینی آلودگی اصفهان در میان کلان‌شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول کوهستانی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان با اشاره به روز جهانی گمرک گفت: گمرک به عنوان پل ارتباطی میان سیاست‌های مالی و بازرگانی و به عنوان موثرترین سازمان اثرگذار در روند تجارت بین‌المللی، از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان تصریح کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری، گمرک به عنوان مهم‌ترین سازمان ناظر در زنجیره تجارت در کانون توجهات سازمان‌ها و موسسات بین‌المللی متعددی قرار دارد.

وی نتایج استقرار سامانه جامع گمرک و پنجره واحد تجارت فرامرزی را این‌گونه برشمرد: کاهش زمان ترخیص کالا دررویه صادرات از ٧ به ١ روز، ارائه آمار صادرات به صورت لحظه‌ای، حذف مراحل زائد اداری و کنترل فعالیت‌ها به‌صورت الکترونیکی  از جمله این اقدامات است؛ ضمن آن‌که  استان اصفهان ١١٢۶ قلم صادراتی به ٩١ کشور داشته‌است که از این حیث رتبه پنجم پس از استان خوزستان را در کشور دارا است.

کوهستانی در توضیح چالش‌ها و مشکلات اساسی گمرک استان بیان کرد: کمبود امکانات و تجهیزات بارزسی و رایانه‌ای، ساختمان‌های قدیمی، پراکندگی گمرکات و گلوگاه‌های استان، ناکافی بودن میزان اعتبارات و قوانین و سازمان‌ها و مراجع نظارتی از مشکلات اساسی گمرک اصفهان است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان در پایان درخواست‌هایی از جمله درخواست تخصیص اعتبار خرید جهت خرید دو دستگاه ایکس ری توسط فرودگاه اصفهان یا استانداری را مطرح کرد.

در ادامه حسین غفرانی مدیرکل ثبت‌احوال احوال استان اصفهان به بیان اقدامات و مشکلات و نظریات خود در این زمینه پرداخت و توجه همگان به مسئله صدور کارت ملی هوشمند را خواستار شد.

رتبه اول اصفهان در آلودگی بین ۸ کلانشهر

 ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان وضعیت محیط زیست اصفهان را نامطلوب بیان کرد و اعلام کرد که قصد توقف صنعت را نداریم ولی سرباز توسعه پایدار هستیم و وظیفه داریم از آینده خانواده‌های ایرانی مراقبت کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان در بین ۸ کلان شهر رتبه اول آلودگی را دارا است و با توجه به اقلیم بسیار شکننده استان باید توجه شود که در کنار فعالیت اقتصادی به مشکلات محیط‌زیست هم توجه شود.

وی افزود: قانون هوای پاک مغفول مانده‌است و به جز فعالیت در بخش سوخت هیچ پیشرفتی در دیگر زمینه‌ها نداشتیم و مشکلات تا جایی‌ است که سوخت یورو ۴ در اختیار داریم ولی به دلیل استاندارد نبودن خودروها هیچ تاثیری در آلودگی هوا نداشته‌ایم.

حشمتی در پایان گفت: محیط زیست باید از فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی و یا عوارض آلایندگی که به شهرداری‌ها داده می‌شود سهمی داشته باشد.

انتهای پیام/63086/ج10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول