اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هواپیمایی ارمنستان نیز پروازهای منظم به تهران را از سرگرفت

شرکت هواپیمایی جمهوری ارمنستان از پرواز مجدد هواپیماهای خود به تهران پس از دریافت تضمین‌های امنیتی لازم از سوی مقامات ایرانی خبر داد.

هواپیمایی ارمنستان نیز پروازهای منظم به تهران را از سرگرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ارمنستان ایرویز» شرکت هواپیمایی جمهوری ارمنستان اعلام کرد پس از دریافت تضمین‌های امنیتی از ایران، پروازهای منظم خود خود از ایروان به تهران را از امروز (سه‌‌شنبه) از سرگرفت.

به گزارش «وبگاه رادیوی دولتی ارمنستان» این شرکت در بیانیه خود که در فیسبوک منتشر شد، اعلام کرد: «با توجه به توصیه اخیر کمیته هواپیمایی کشوری مبنی بر استفاده از حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران، شرکت هواپیمایی ما از سفارت جمهوری اسلامی ایران درخواستی کرد و متعاقب آن ضمانت‌های عملکرد ایمن هواپیماها در حریم هوایی ایران را دریافت کرد.»

ارمنستان ایرویز به دلایل امنیتی پرواز برنامه ریزی شده خود در ۱۲ ژانویه (یکشنبه ۲۲ دی) را لغو کرد.

کمیته هواپیمایی کشوری ارمنستان اواخر روز یکشنبه بیانیه‌ای صادر و توصیه کرد خطوط هوایی ثبت شده در جمهوری ارمنستان، توصیه شورای ارزیابی ایمنی پرواز اتحادیه اروپا و احتمال دور زدن موقت از حریم هوایی ایران و عراق را در نظر بگیرند.

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه نیز امروز اعلام کرد که خطوط هوایی این کشور به پرواز از حریم هوایی ایران ادامه می‌دهند. (جزئیات بیشتر)

این فعل و انفعال‌ها به دنبال سرنگون شدن غیرعمد یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین نزدیک تهران در چهارشنبه گذشته و به دلیل فضای پرتنش منطقه ناشی از تهدید‌های آمریکا و اشتباه عامل انسانی رخ داد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول