اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اجرای طرح کاهش کیسه پلاستیک، گامی جدی برای کاهش آلودگی محیط زیست

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مسؤولان شهرداری در اجرای طرح کاهش کیسه پلاستیک ورود جدی‌تری داشته باشند.

اجرای طرح کاهش کیسه پلاستیک، گامی جدی برای کاهش آلودگی محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیده منیره قوامی شب گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین طرح کاهش استفاده از کیسه پلاستیک را با هدف افزایش سطح سلامت شهروندان قزوینی مطرح کرده است.

وی بیان کرد: تاکنون برای اجرای طرح یاد شده 5 جلسه برگزار شده که برپایی این جلسه‌ها به کندی پیش می‌رود و اگر وضعیت به همین منوال باشد تا 5 سال آینده نیز این طرح به نتیجه نخواهد رسید.

قوامی ابراز کرد: اعضای کمیسیون در اجرای طرح یاد شده قصد ندارند که یک کار نمایشی صورت گیرد و از مسؤولان شهرداری انتظار دارند هر چه سریعتر روند عملیاتی شدن این طرح را در سطح شهر قزوین فراهم کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: مسؤولان سازمان طراحی یا معاونت شهری برای اجرای طرح کاهش استفاده از پلاستیک باید یک مشاور بگیرند و راهکار عملیاتی شدن آن را ارایه دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر طرح فوق اجرا شود، استفاده مردم از کیسه‌های پلاستیک 10 تا 20 درصد کاهش می‌یابد که این مهم در کاهش آلودگی محیط زیست موثر خواهد بود.

این عضو شورا یادآور شد: در اجرای این طرح می‌توان از فروشگاه‌های بزرگ آغاز کرد و مردم را بیشتر با معایب استفاده از کیسه‌های پلاستیک آشنا کرد.

وی اظهار کرد: اگر مسؤولان خدمات شهری توان اجرای طرح یاد شده را ندارند انجام این مهم به مدیران سازمان طراحی شهرداری قزوین واگذار شود تا در عملیاتی شدن آن اقدام کنند.

در ادامه این جلسه، وحید مقدم‌سلیمی مقدم بیان کرد: تا زمانی که قیمت پلاستیک ارزان و قیمت کاغذ و پارچه گران باشد مردم در استفاده از پلاستیک علاقه بیشتری خواهند داشت.

.سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین ابراز کرد: شهرداری با توجه به امکاناتی که دارد می‌تواند در اجرای کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیک ورود پیدا کند و در تحقق اجرای این طرح نمی‌تواند معجزه‌ای انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید در بین شهروندان قزوینی استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیک فرهنگ‌سازی شود تا مردم از آنها استفاده کمتری کنند.

انتهای پیام/77009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول