اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است/استعمار از نام رئیس‌علی دلواری به خود می‌لرزد

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است و از دیرباز سرزمین دیانت، مقاومت، بصیرت و استکبارستیزی بر اساس مبانی دین بوده و بر محور ولایتمداری حماسه‌ها آفریده است.

بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است/استعمار از نام رئیس‌علی دلواری به خود می‌لرزد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در کنگره سرداران و دو هزار شهید استان بوشهر اظهار داشت: شهادت بال عروج انسان از خاک به افلاک و زیباترین  و پرسودترین ارتحال انسان از دنیای فانی به دنیای باقی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بابیان اینکه شهادت ارزشمندترین معامله انسان با خداوند است، ابراز کرد: شهید برای خود عزت، برای خانواده افتخار، برای ملتش اقتدار و برای دینش احیا است.

وی با اشاره به نقش استان بوشهر در مبارزه با استعمار، گفت: بوشهر از دیرباز سرزمین دیانت، مقاومت، بصیرت و استکبارستیزی بر اساس مبانی دین بوده و بر محور ولایتمداری حماسه‌ها آفریده است، در سال 1920 قمری که پرتغالی‌ها به بوشهر حمله کردند، پرچم مقاومت و استکبارستیزی برافراشته شد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه تاریخ مبارزات استان بوشهر با استعمار به بیش از پنج قرن می‌رسد، گفت: چهار بار استکبار خبیث به  استان بوشهر حمله کرده که هر بار علمای زمان در مقابل جرثومه‌های فساد حکم به جهاد دادند و مردم منطقه در مقابل استعمار انگلیس ایستادند و یک وجب از خاک این سرزمین را به استعمار ندادند.

وی افزود: نه‌تنها مردان بلکه زنان این سرزمین هم‌ چنین بوده‌اند، وقتی‌که انگلیس‌ها به منطقه دشتستان و لرده حمله کردند، این زنان بودند که جرثومه‌های فساد را از منطقه بیرون کرند.

امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اینکه استعمار و انگلیس از نام رئیس‌علی دلواری به خود می‌لرزد، تصریح کرد: انگلیسی‌ها از ترس تمام عکس‌های رئیس‌علی دلواری را آتش زدند، اکنون تمامی کشورهای غربی که در طول تاریخ طمع به این استان داشته‌اند، فقط قبرستانشان در بوشهر به‌جامانده است و اگر بخواهند فکر حمله را به کشور کنند، قبرستان‌هایشان را آماده خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: استان بوشهر آلبوم جامع شهدای ایران است، اکنون نیز با تمام توان از حریم ولایت و انقلاب دفاع می‌کنند، اگر جهان استکبار و مزدوران داخلی‌اش بخواهند کمترین تجاوز را به حریم ولایت کنند، همه مردم چون رئیس‌علی دلواری از ولایت دفاع خواهند کرد.

صفایی بوشهری با اشاره به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا گفت: آن‌ها می‌خواهند با تضعیف سپاه، نظام را تضعیف کند اما هیهات که این کار انجام شود و همه مردم در کنار مقام معظم رهبری حضور دارند و این وابستگی جدانشدنی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره شیطنت‌های سفیر انگلیس در تجمعات غیرقانونی تهران گفت: سفیر انگلیس در تهران در میان افرادی حاضر می‌شود که به دنبال محو سردار سلیمانی‌ها هستند، گویا انگلیس از بوشهر درس نگرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول