اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جلسه بررسی تهدیدات زیرساخت‌های منطقه کجوار تبریز/ انتخاب فرمانده ارشد پدافند غیرعامل برای کجوار

جلسه بررسی تهدیدات زیرساخت‌های منطقه کجوار تبریز با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی و مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز برگزار شد.

جلسه بررسی تهدیدات زیرساخت‌های منطقه کجوار تبریز/ انتخاب فرمانده ارشد پدافند غیرعامل برای کجوار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی در این جلسه هدف و رسالت پدافند غیرعامل را حفاظت از زیرساخت‌های کشور، صیانت از نیروی انسانی و مدیریت کشور دانست و اظهار داشت: حفاظت از زیرساخت‌ها در این منطقه اهمیت زیادی دارد، چراکه پایه‌های اساسی توسعه و بنیان خدمت‌رسانی به جامعه است و با توجه به پیچیده بودن تهدیدات ما باید به دانش جدید و علم روز مجهز شویم تا از زیرساخت‌ها به‌صورت هوشمندانه محافظت کنیم.

وی در ادامه مولفه‌های حفاظت از زیرساخت‌ها را در مرحله اول تهدید شناسی، شناخت ماهیت تهدید و در مرحله بعد رصد و پایش همیشگی این زیرساخت‌ها و تحلیل دائمی تهدیدات مربوط به آن‌ دارایی‌ها دانست.

آقایی با بیان اینکه حفاظت از زیرساخت‌های استان اهمیت زیادی دارد، گفت: استراتژی دشمن در مرحله اول حمله به این زیرساخت‌هاست و ابزارهای حمله نیز از طریق عملیات انتحاری، ریز پرنده‌ها، خرابکاری، تروریسم سایبری، کموتروریسم، تروریسم پرتوی و استفاده از سلاح‌های پرتابی است.

وی افزود: در نتیجه هدف حفاظت از این نوع مناطق کاهش آسیب‌پذیری‌ها، تداوم خدمات ضروری، پاسخ اضطراری به حوادث و در نهایت تسهیل مدیریت بحران است.

باقری، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز و فرمانده ارشد پدافند غیرعامل منطقه کجوار نیز با بیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمن است، یادآور شد: با وجود واحدهای صنعتی و تولید مواد شیمیایی در منطقه کجوار، انتخاب فرمانده ارشد پدافند غیرعامل برای این منطقه با هدف یکپارچه‌سازی برنامه‌های مقابله با تهدیدات دشمن است.

وی گفت: اگر در حال حاضر حادثه‌ای در این منطقه رخ دهد در چه سطحی آمادگی داریم و با تمرین و ممارست باید آمادگی خود را ارتقا دهیم.

در ادامه اعضاء جلسه نیز دیدگاه‌های خود را برای مقابله با تهدیدات در شرایط فعلی کشور ارائه کردند.

انتهای پیام/60002/س
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول