اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: همکاری‌های دوکره نباید معطل مذاکره با آمریکا بماند

وزیر امور خارجه کره جنوبی در سفر به آمریکا گفت، همکاری‌های دو کره می‌تواند فارغ از مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ انجام گیرد.

سئول: همکاری‌های دوکره نباید معطل مذاکره با آمریکا بماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کانگ کیونگ وا» وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت همکاری‌های دو کره نباید معطل مذاکره میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن بماند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، کانگ روز سه‌شنبه پس از دیدار با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود گفت: «موضع ثابت ما این است که گفت‌وگوهای کره شمالی-آمریکا و مذاکرات دو کره در  چرخه‌ای سالم، مکمل یک‌دیگر هستند».

کانگ افزود، با توجه به بن‌بست موجود در مذاکرات آمریکا و کره شمالی، احیای رابط دو کره امری ضروری است.

گفت‌وگوهای هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان کیم و ترامپ در هانوی در آغاز سال جاری میلادی به بن‌بست برخورده است. پیونگ‌یانگ خواستار کاهش تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده علیه این کشور به بهانه برنامه موشکی و هسته‌ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم‌ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ‌یانگ در جهت خلع سلاح هسته‌ای منوط کرده است.

«مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی نیز گفته است همکاری‌های دو کره می‌تواند راه را برای لغو تحریم‌ها علیه کره شمالی، هموار کند.

کانگ همچنین در دیدار با مقامات آمریکایی استقرار نظامیان کره جنوبی در خلیج فارس و توافق بابت تقسیم هزینه دفاعی را به بحث گذاشت.

وزیر خارجه کره جنوبی روز دوشنبه قبل از ترک فرودگاه بین المللی «اینچئون»  به خبرنگاران گفت که به تقاضای آمریکا در زمینه استقرار نیرو در منطقه گوش فرا می‌دهد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول