اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاسخ نائب رئیس پارلمان عراق به ادعای «پامپئو»

نائب‌رئیس پارلمان عراق به ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره استقبال ۵۰ مقام مسئول عراقی از باقی ماندن نظامیان آمریکایی در عراق، واکنش نشان داد.

پاسخ نائب رئیس پارلمان عراق به ادعای «پامپئو»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسن کریم الکعبی» معاون اول رئیس پارلمان عراق، به اظهارات «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که گفته بود ۵۰ مقام مسئول عراقی، از نقش نیروهای آمریکایی در عراق تقدیر می‌کنند و از ماندن آنها در عراق در جلسه‌های خصوصی استقبال می‌کنند، واکنش نشان داد. 

وی خطاب به پامپئو گفت: ما اسامی ۱۷۹ نماینده عراقی، ملی، شجاع و منتخب مردم را در اختیار داریم که طی نشست علی پارلمان و در حضور جهانیان، به اتفاق به اخراج نیروهای بیگانه از عراق، پس از تکرار نقض حاکمیت آن، رأی مثبت دادند.

الکعبی توضیح داد که آخرین مورد نقض حاکمیت عراق، جنایت «القائم» علیه الحشد الشعبی بود و با فاصله چند روز، جنایت فرودگاه بین‌المللی بغداد روی داد و پیش از آن، در مکان‌های دیگر عراق نیز بارها این نقض صورت گرفته است.

معاون اول رئیس پارلمان عراق بار دیگر وزیر خارجه آمریکا را خطاب قرار داد و گفت: آیا می‌توانی برای ما و ملت عراق، هویت آن ۵۰ مسئولی که از حضور نیروهای شما در کشور استقبال می‌کنند، فاش کنی؟.

پیشتر، خبرگزاری فرانسه به نقل از وزیر خارجه آمریکا نوشت که وی در همایشی در دانشگاه استنفورد در پاسخ به سوالی ادعا کرد: آنچه من در مذاکرات با حدود ۵۰ مسؤول عراقی از ابتدای ماه جاری میلادی شنیده‌ام با آنچه آنها به صورت علنی مطرح‌ می‌کنند، تفاوت دارد. آنها این مساله را علنی نمی‌گویند اما در نشست‌های خصوصی همه آنها از حضور آمریکا در آنجا و ائتلاف ضد تروریستی‌اش حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول