به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کوروش یزدان پیش از ظهر امروز در افتتاحیه کارگاه تخصصی سامانه جامع روابط کار در شهر بندرعباس افزود: رسالت اصلی و وظیفه ما در این وزارتخانه، توسعه ارائه خدمات به مردم تحت عنوان دولت الکترونیک جهت تسهیل امور کارگران، کارفرمایان و نظارت هر چه بهتر و سریعتر در این حیطه است.
وی به مدیران و کارشناسان روابط کار که از استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، بوشهر و هرمزگان در این کارگاه شرکت کردهاند، اشاره و افزود: امید است این افراد با رفتن به استان های خود به عنوان سفیران و منتقلکنندههای خوبی برای آموزش سایر افراد در استان خود بوده و شاهد توسعه هرچه بیشتر دولت الکترونیک باشیم.
مدیرکل روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به افزایش تنها 3 درصدی دادخواست و اختلافات بین کارگران و کارفرمایان در استان هرمزگان اظهار کرد: این شرایط نشان از پایداری مشاغل،کاهش ریزش منابع انسانی و هم افزایی بین کارکنان و کارفرمایان دارد و امید است با راه اندازی این سامانه، این اختلافات بسیار کاهش یابد.
یزدان خاطرنشان کرد: سامانه جامع روابط کار شامل ۴۸ زیرسامانه می باشد که ۲۴ زیرسامانه در گام اول جهت ارائه خدمت و فعالیت در ۲۰ استان کشور میباشد و تا ۲۲ بهمن، ۳۱ استان کشور به این سامانه دسترسی پیدا خواهند کرد.
وی ابراز کرد: این سامانه در استان هرمزگان از روز شنبه هفته آینده به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد و مراجعان محترم در ابتدا میبایست به دفاتر پیشخوان مراجعه و پس از اخذ کد رهگیری می توانند از خدمات این سامانه استفاده کنند.
انتهای پیام/3264