اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مشاور امنیت ملی افغانستان: جامعه جهانی برای کاهش تنش در منطقه اقدام کنند

مشاور امنیت ملی افغانستان در نشست سالیانه گفت‌وگوهای رایسینا در دهلی‌نو تاکید کرد که برقراری آتش‌بس تسریع کنندۀ صلح پایدار در افغانستان است و خشونت و تروریسم در این کشور طرفدار ندارد.

مشاور امنیت ملی افغانستان: جامعه جهانی برای کاهش تنش در منطقه اقدام کنند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حمد الله محب»، مشاور امنیت ملی افغانستان امروز چهارشنبه (25 دی) در نشست سالیانه گفت‌وگوهای رایسینا که در دهلی‌نو در حال برگزاری است، تاکید کرد برقراری آتش‌بس تسریع کنندۀ صلح پایدار در افغانستان است و  خشونت و تروریسم در  این کشور طرفدار ندارد.

وی در ابتدای سخنانش با انتقاد از عملکرد طالبان گفت: «آنها (طالبان) دربارۀ صلح جدی نیستند و نیز روند صلح در اختیار آنان نیست.»

وی افزود: «خشونت و تروریسم در افغانستان طرفداری ندارد؛ ولی صلح و آرامش دارد. آتش‌بس تسریع‌کننده صلح پایدار است زیرا مردم افغانستان با جدیت خواهان آن هستند و این امر به مردم و دولت افغانستان ثابت خواهد کرد که دشمنان ما نه تنها در مورد صلح جدی نیستند بلکه این موضوع نیز در کنترل آن‌ها [نیست] که مسئولیت خود در یک معامله آینده را تأمین کنند.»

مشاور امنیت ملی افغانستان تاکید کرد که حکومت این کشور در مبارزه با تروریسم اراده جدی دارد و ملت افغانستان با قاطعیت در برابر آن ایستادگی می‌کنند.

محب، در بخش دیگر از سخنانش بر همکاری کشورهای منطقه برای کاهش خشونت‌ها و تأمین صلح در افغانستان تأکید کرد و گفت: در این زمان دشوار برای جامعه جهانی، افغانستان فرصت کمیاب برای اقدام مشترک پیش آمده است. تلاش ملی ما برای صلح برای منطقه و جهان سودمند است. ما به عنوان دولت در خط مقدم جنگ با تروریسم، موفقیت ما یک پیروزی مشترک جهانی را به وجود می‌آورد. این یک نقطه شروع همکاری و هم یک بستر مشترک برای اتحاد است.»

حمدالله محب، تأکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان در چند ماه گذشته دستاوردهای چشم‌گیری در مبارزه با تروریسم به ویژه در مبارزه با داعش داشته‌اند.

وی ادامه داد: مردم و دولت افغانستان برای شرکت و دخیل‌شدن در مذاکرات صلح آماده هستند. اما اگر آن‌ها از پاسخ دادن به این فراخوان امتناع می‌ورزید، آماده مواجه به نیروی عمومی ملت افغانستان باشد.

محب، از هند به‌عنوان یکی از همکاران کلیدی افغانستان یاد کرد و کمک‌های این کشور را در بخش آموزش سربازان و دانشجویان افغان حیاتی خواند.

مشاور امنیت ملی افغانستان، همچنین بر کاهش تنش‌ها میان آمریکا و ایران تأکید کرد و گفت: حوادث هفته‌های اخیر از جامعه جهانی می‌طلبد که اصول تنش‌زدایی، حل مسالمت آمیز منازعه، همسایگی و دولتداری مسؤول را به رسمیت شناخته و به آن متعهد باشند. ما می‌توانیم از طریق رعایت اصول تعیین شده از بی‌نظمی کنونی با قوت بیشتر رهایی یابیم.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول