اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

واکنش شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش فارس: شهرداری مسیر هوشمندسازی را گم کرده بود

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت:شورای شهر احساس کرد شهرداری مسیر را گم کرده و اعضا هم در حال گمراهی هستند و به جای هوشمند سازی به سمت اتوماسیون رفته است.

واکنش شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش فارس: شهرداری مسیر هوشمندسازی را گم کرده بود

سعید نظری در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت:شهرداری برای توسعه و هوشمند سازی شهر شیراز سرمایه هایی انجام داده است که از همین رو تصمیم بر این شد تا از شهر هوشمند دنیا بازدید انجام شود.

وی اظهار داشت: برای گام نخست امسال شورای شهر کمسیون هوشمند سازی راه اندازی کرد که اعضای این کمسیون شامل لیلا دودمان، آقایان نظری،صبوری، قائدی، رئیس کمسیون عمران، رئیس کمسیون فرهنگی و دو عضو شورا ی شهر هستند.

دعوت از اساتید دانشگاه برای آموزش شورا در امر شهر هوشمند

این عضو شورا ادامه داد: برای هوشمند سازی شهر شیراز از برخی اساتید دانشگاهی مثل زهره عظیمی فر،دکتر جاودان و دکتر سلطانی دعوت کردیم تا آموزش های لازم را به اعضای شورا بدهند.

وی با یادآوری اینکه بخشی از اتفاقاتی که در تهران در حوزه 6 موضوع شهرهوشمند از جمله حمل و نقل، محیط زیست، حوزه سرمایه، زیر ساخت ها که انجام شده بود بازدید شد گفت: همچنین دیداری با معاونین وزارت ارتباط داشتیم و تصمیم بر این شد که از زیر ساخت های یک شهر هوشمند پیشرفته بازدید شود.

سخنگوی شورای شهر شیراز افزود:همزمان بر روی شهرهای هوشمند دنیا  مثل بارسلون، سنگاپور، نیویورک، موسکو، هند مطالعاتی انجام دادیم که چند پروژه عظیم ازجمله پروژه فیبر نوری، هوشمند سازی خطوط اتوبوسرانی و هوشمند سازی چاه های آب در حال انجام است.

نظری بیان داشت: شورای شهر احساس کرد شهرداری مسیر را گم کرده و اعضا هم در حال گمراهی هستند و به جای هوشمند سازی به سمت اتوماسیون رفته است به همین منظور تصمیم بر این شد تا از شهر هوشمند دنیا دیدن شود و نهایت، شهر کوالالامپور به علت اینکه نیازی به ویزا نبود انتخاب  و قرار شد اعضا اعزام شوند که همه اعضا از آن استقبال نکردند.

تاکنون پنج نفر از مجموعه شهرداری و شورا به این سفر اعزام شده اند

وی تصریح کرد: در حال حاضر 3 نفر از اعضا متشکل از ( آقایان قائدی، صبوری، بنی زمانی) و دو نفر از معاونین شهرداری( آقایان هاشم پور و حسن پور)اعزام شدند و دو نفر دیگه از اعضا (آقایان نظری و خانم دودمان) به همراه معاون ترافیک و معاون شهر سازی برای این سفر اقدام کنند.

سخنگوی شورای شهر شیراز اضافه کرد:این تصمیم بدون هیچ پنهان کاری وبریز وبپاشی در صحن علنی شورا با حضور خبرنگاران مطرح و رای گیری انجام شد.

حضور 4 الی 5 عضو شورا برای بازدید از پروژه های خارج از کشور منطقی است

نظری گفت: در شرایط فعلی توسعه کشور کلان شهرشیراز با این تعداد جمعیت وسعت، رفتن 4 الی 5 نفر از اعضا برای بازدید از چنین شهر پیشرفته ای غیر منطقی نیست.

 هیچ کدام از کارمندان شهرداری  از این مجموعه طلب ندارند

وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود، هیچ کدام از کارمندان شهرداری  از شهرداری  شیراز طلب ندارد و اگر شما یک نفر را معرفی کنید که طلبی از شهرداری داشته باشد همه هزینه های این سفر را اعضا از جیب شخصی اعضا پرداخت خواهد شد.

وضع شهرداری به لحاظ مالی مطلوب است

به گفته نظری در صحن علنی شورا معاون مالی شهرداری اعلام کرده است که وضع شهرداری مطلوب است.

وی یادآور شد: شورای شهر هر ساله بودجه ای برای سفر خارجی اعضا در نظر می گیرد که در سال 96 و 97 هنوز از آن بودجه استفاده نشده و امسال نیز اعتبار سفر خارجه شورا 300 میلیون تومان محاسبه شده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول