اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

همه آنچه در نقل و انتقالات در سپاهان و ذوب‌آهن گذشت

تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در نقل و انتقالات نیم‌فصل عملکرد خوبی داشتند و برای رفع نقاط ضعف خود خرید کردند.

همه آنچه در نقل و انتقالات در سپاهان و ذوب‌آهن گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تنها یک روز به آغاز نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باقی مانده است و تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن نیز قرار است طبق برنامه روز شنبه ۵ بهمن ماه دیدار‌های خود را برگزار کنند.

ذوب‌آهن از آخر آذر ماه و سپاهان به دلیل برگزاری بازی‌های عقب افتاده با یک هفته تأخیر وارد تعطیلات نیم‌فصل شدند؛ همچنین زمان نقل و انتقالات نیم‌فصل نیز ۲۶ آذر ماه تا ۲۳ دی ماه بود تا تیم‌ها بتوانند با جذب نفرات لازم خود را برای ادامه لیگ آماده کنند.

طلایی‌پوشان که در نیم‌فصل نخست عملکرد خوبی داشتند و با ۸ پیروزی، ۷ تساوی و تنها یک شکست و به دست آوردن ۳۱ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند، با توجه به حضور در لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی و برای موفقیت در هر ۳ جبهه نیاز داشتند نقاط ضعف خود را ترمیم کنند و از همین رو انتظار می‌رفت در نقل و انتقالات فعال باشند.

خرید‌های هدفمند سپاهان در خطوط مختلف

سپاهان که عزت‌اله پورقاز را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، با خارج کردن اسم وی از لیست بازیکنان به دنبال مهره جایگزین در دفاع بود و بعد از مذاکره با محمد طیبی و پژمان منتظری، این طیبی بود که طلایی‌پوش شد.

طیبی مدافع نفت مسجد سلیمان بود که به همراه استقلال خوزستان سابقه قهرمانی در لیگ برتر را هم دارد، همچنین پیش از این سابقه حضور در تیم‌های القطر قطر، پارس جنوبی و تراکتورسازی را هم داشته است و حالا شاگرد امیر قلعه‌نویی در سپاهان شده است.

دومین خرید سپاهان در نیم‌فصل باز هم از جنوب و این‌بار از پارس جنوبی جم آمد، مهدی ترکمان که در پست دفاع چپ بازی می‌کند با قراردادی به مدت یک و نیم فصل به سپاهان پیوست.

ترکمان در لیگ نوزدهم در ۱۵ بازی برای پارس جنوبی جم به میدان رفت و ۳ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داد، وی که ۳ بار بهترین بازیکن زمین لقب گرفته بود، در هر بازی ۱.۶ دریبل موفق از خود به جای گذاشته است.

سپاهان در آخرین ساعات نقل و انتقالات نیز یک بازیکن دیگر به خدمت گرفت، سروش رفیعی هافبک تیم شهر خودرو بود که بعد از جدا شدن یحیی گل‌محمدی از این تیم، به سپاهان آمد.

رفیعی که سابقه بازی در پرسپولیس و فولاد خوزستان را نیز در کارنامه دارد، به جمع هافبک‌های پرتعداد سپاهان اضافه شد و باید دید تصمیم امیر قلعه‌نویی برای استفاده از وی در کنار سایرین چگونه خواهد بود.

در‌های خروجی سپاهان که تا آخرین لحظات بسته ماند

نکته مهم برای سپاهان اما این بود که با وجود تحرکاتی که برای جدا شدن برخی بازیکنان کلیدی تیم وجود داشت، اما در پایان هیچ بازیکن خروجی از جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی نداشتیم؛ البته ابوالفضل عکاشه، حامد بحیرایی و مهدی رحیمی به صورت قرضی به آلومینیوم اراک و نساجی مازندران رفتند.

سعید آقایی و رسول نویدکیا بازیکنانی بودند که بیشترین صحبت‌ها در مورد جدایی آن‌ها وجود داشت، آقایی که از تراکتور و استقلال پیشنهاد داشت در نهایت قرارداد خود را به مدت یک سال تمدید کرد؛ نویدکیا نیز که خواهان جدایی و پیوستن به سایپا بود در دقایق پایانی با درخواست قلعه‌نویی در سپاهان ماندنی شد.

سپاهان که در مسیر پیش رو و به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا کار دشواری دارد، یک جای خالی دیگر در لیست خود دارد که در پی پر کردن آن با یک بازیکن خارجی آسیایی است؛ با توجه به حضور ۳ بازیکن خراجی غیر آسیایی ( استنلی - کومان - ولسیانی ) سپاهان فقط می‌تواند بازیکن آسیایی جذب کند و گفته می‌شود این انتقال در روز‌های آتی نهایی خواهد شد.

تغییرات در ذوب‌آهن برای رفع نقاط ضعف

ذوب‌آهن دیگر تیم اصفهانی است که برخلاف سپاهان در نیم‌فصل نخست نمایش خوبی نداشت و از جام حذفی نیز کنار رفت؛ سبز‌پوشان تنها در ۳ دیدار به پیروزی رسیدند، ۶ بار مساوی کردند و ۷ بازی را شکست خوردند و با کسب ۱۵ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار گرفتند.

با توجه به وضعیت ذوب‌آهن که راضی‌کننده نیست، انتظار می‌رفت این تیم خود را برای ادامه مسیر تقویت کند اما به نظر می‌رسد، روند دیگری طی شده است؛ سبز‌پوشان که بعد از قطع همکاری باشگاه با علی‌رضا منصوریان پیش از هفته شانزدهم بدون سرمربی شده بودند، همین ۲ روز پیش و بعد از نقل و انتقالات سرمربی جدید خود را شناختند.

ذوب‌آهن که بعد از جدایی منصوریان به دنبال پیدا کردن جانشین مناسب بود، به مشکلات زیادی برخورد و همین سبب طولانی شدن مراحل انتخاب مربی شد و بعد از کنار رفتن گزینه‌های داخلی و مذاکره با گزینه‌های متعدد خارجی، بالاخره این میودراگ رادولوویچ ۵۲ ساله با ملیت مونته نگرویی بود که سکان هدایت سبز‌پوشان را برعهده گرفت.

نکته جالب در نقل و انتقالات ذوب‌آهن این بود که این تیم بدون داشتن سرمربی اقدام به جذب بازیکن کرد، همچنین برخی بازیکنان با فسخ قرارداد یا توافق با باشگاه در این برهه مهم ساز جدایی کوک کردند و از ذوب‌آهن جدا شدند.

مهدی خلیل اولین خرید ذوب‌آهن بود که دروازه‌بان است و قرار است در نیم‌فصل دوم سنگربان سبز‌پوشان باشد؛ ذوب‌آهن در نیم‌فصل نخست از محمدباقر صادقی، یوسف بهزادی و معراج اسماعیلی‌فر در درون دروازه استفاده کرد اما موفق نبود و ضعف در دروازه این تیم به چشم می‌آمد.

از همین رو مهدی خلیل که سابقه حضور در تیم ملی لبنان را نیز دارد به جمع سبز‌پوشان اضافه شد؛ البته باید دید خلیل با حضور سرمربی جدید باز هم شانس حضور در دروازه را پیدا می‌کند یا خرید نامناسب لقب می‌گیرد.

سجاد آقایی دیگر بازیکنی بود که ذوب‌آهن به خدمت گرفت، آقایی از باشگاه استقلال رضایت نامه دریافت کرد تا راهی ذوب‌آهن شود اما در ساعات پایانی شب با این انتقال مخالفت شد اما وی توانست رضایت باشگاه استقلال را جلب کند تا در نیم‌فصل دوم در ذوب‌آهن بازی کند.

بازیکنانی که ذوب‌آهن را در ادامه راه تنها گذاشتند

فرشاد محمدی‌مهر دیگر خرید ذوب‌آهن لقب گرفت که از شهر خودرو راهی مشهد شد، البته گفته می‌شود وی با محمدرضا خلعتبری معاوضه شده است؛ البته گفته شد ذوب‌آهن پیمان رنجبری را نیز جذب کرده اما رنجبری با مخالفت گل‌گهر برای جدایی مواجه شد و به تیم خود بازگشت.

در حالی که ذوب‌آهن در نقل و انتقالات تنها ۳ خرید داشت، ۴ بازیکن ارزشمند این تیم جدا شدند، ارسلان مطهری، میلاد فخرالدینی، محمدرضا خلعتبری و زبیر نیک‌نفس بازیکنانی بودند که با جدایی از ذوب‌آهن به ترتیب به استقلال، تراکتور، شهر خودرو و فولاد خوزستان پیوستند.

با توجه به تغییراتی که در ذوب‌آهن پدید آماده است و میودراگ رادولوویچ جانشین منصوریان شده است، همچنین با وضعیت نقل و انتقالاتی این تیم باید منتظر بازی‌ها و نتایج ذوب‌آهن ماند تا میزان اثرگذاری تغییرات مشخص شود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول