اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دو قاچاقچی کالا به 279 میلیون جزای نقدی محکوم شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: دو قاچاقچی کالا در سنندج به 279 میلیون جزای نقدی محکوم شدند.

دو قاچاقچی کالا به 279 میلیون جزای نقدی محکوم شدند

سید نجیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: دو فرد که مقادیری چای، استکان و پوشاک قاچاق را در یک انبار نگهداری می‌کردند در تعزیرات ‏حکومتی کردستان تعزیر شدند.‏

وی افزود: پس از وصول گزارشی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی با هویت‌های نامعلوم در انباری واقع در شهرستان سنندج اقدام به احتکار مواد غذایی و انواع کالای قاچاق می‌کنند با اخذ دستور مقام قضایی از انبار مذکور بازدید شد.

وی اعلام کرد: در جریان این بازدید علاوه بر مقادیری گوشت و مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته مقادیری چای در مارک و برندهای مختلف  به وزن 469 کیلوگرم، 144 عدد استکان، 168 ثوب البسه مردانه خارجی کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان یادآور شد: پس از استعلام از گمرک استان کردستان بهای اقلام موصوفه 446 میلیون و 474 هزار و 379 ریال ارزیابی شد.

حسینی بیان داشت: با تشکیل پرونده در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان سنندج قاضی پرونده با عنایت به گزارش مرجع انتظامی، عدم ارائه مدارکه مثبته گمرکی برای برخی از اقلام مکشوفه، اقرار متهمین به ارتکاب بزه انتسابی نگهداری کالای قاچاق، عجز از معرفی مالک و اثبات ایادی ماقبل و غیره یکی از متهمین را علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق به پرداخت مبلغ 266 میلیون ریال و فرد دیگر را به پرداخت 14 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی اضافه کرد: متهمین پرونده مذکور علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق در مجموع به پرداخت مبلغ 279 میلیون و 713 هزار و 877 ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی از اقلام که دارای مجوزهای قانونی گمرکی بودند ضمن استرداد کالاها قرار منع تعقیب متهمین صادر شد، عنوان کرد: با اعتراض یکی از متهمین رای شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان سنندج، پس از بررسی مجدد در شعبه شوم تجدیدنظر ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تائید شد لذا مجازات‌ فوق قطعی و لازم‌الاجراء است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول